قفل سنتی نیاز به روش سنتی برای باز کردن به مانند کلید دارد. کلید وسیله‌ای است که همگی ان را به گم کردن، جا گذاشتن و حتی شکستن در قفلی در می‌شناسیم. پس زمان آن رسیده است که با کلیدها برای داشتن زندگی راحت و بی‌دردسر خداحافظی کنیم. نه اینکه درب‌هایمان را قفل نکنیم، بلکه آن‌ها را با قفل الکترونیکی دیجیتال ایمن‌تر کنیم.

قفل دیجیتال دیگر به مانند قفل سنتی نیازی به وارد کردن کلید و باز کردن آن دارد. از این رو نه تنها راحتی در باز و بسته کردن دارد، می‌تواند امنیت درب و ساختمان شما را بیش از پیش تأمین کند. روش‌های نوینی که این قفل ها برای باز شدن استفاده می‌کند حسگر انگشت، تشخیص صورت و همچنین وارد کردن رمز فیزیکی است.

تفاوت قفل مکانیکی و دیجیتال

شاید اولین تصویر ذهنی که از تمام قفل های الکترونیکی دارید، قفل هتلی روی درب هتل‌ها است. اما باید بدانید که این قفل ها نمونه‌ای هوشمندتر و همچنین کاربردی‌تر از قفل‌ کارتی است. شما برای باز و بسته کردن درب نیازی به صدور کارت برای هر کس که مجاز به ورود هست، ندارید. بلکه با دادن رمز عددی، وارد کردن اثر انگشت فرد مجاز و همچنین شناساندن صورت او به چشمی قفل اجازه ورود به او می‌دهید.

زیبایی ظاهر قفل الکترونیکی دیجیتال

قفل دیجیتالی علاوه بر امنیت بالا و بی‌نیازی از کلید، دارای ظاهری شیک و مدرن است. اکثر خانه‌های امروزی دارای درب‌هایی شیک و پیشرفته هستند که شایسته قرار گرفتن قفل‌های ساده و قدیمی با دستگیرهای متداول نیستند و گزینه خوبی برای این درب‌ها است.

دقت در خرید قفل دیجیتال الکترونیکی

به هنگام خرید این قفل های الکترونیکی دیجیتال از فروشنده در مورد سطوح امنیتی این قفل‌ها سؤال کنید. اگر قرار است که قفل وظیفه نگهداری از اتاقی که اسناد مهم در ان دارید، بر عهده بگیرد، بهتر است از قفل‌هایی که دارای امنیت بالا هستند استفاده کنید. همچنین از فروشنده گارانتی و خدمات پس از فروش قفل را جویا شوید.