بهترین راه حل برای کنار گذاشتن کلید های سنتی و کارت ها استفاده از قفل اثر انگشتی است، این قفل از نوع بیومتریک بوده و این قابلیت را دارد که الگوهای منحصر به فرد اثر انگشت افراد را تشخیص داده و با استفاده از آن دسترسی به قفل را فراهم کند.

استفاده از این روش کاملا غیر قابل هک است و نمیتوان به هیج روشی به آن دسترسی داشت به این دلیل که اثر انگشت هر فرد مختص به خود اوست و این امکان وجود ندارد که فردی بتواند اثر انگشت دیگری را جعل کند.

علاوه بر غیر قابل کپی برداری بودن اثر انگشت هر فرد، این قفل ها دارای سیستمی هستند که قابلیت تشخیص بافت زنده را دارد و به هیچ وجه قابل باز شدن با ماکت یا انگشت بی جان نیستند. این امر آنها را از سایر قفل های الکترونیکی متمایز میکند.

امکان نصب در فضای بیرونی

برخی از انواع این قفل ها ضد آب هستند و در برابر باران، برف و عوامل محیطی مقاومت مناسبی دارند، اما با این حال اگر از انواع ضد آب آنها استفاده نمیکند، نصب آنها در فضای باز به هیچ وجه توصیه نمیشود به این دلیل که اگر اسکنر اثر انگشت آنها خراب شود نمیتوان درب را باز کرد.

امکان اضافه کردن چندین کاربر در قفل اثر انگشت

همه قفل های اثر انگشتی دارای حافظه داخلی هستند که در آنها میتوان تعداد زیادی اثر انگشت را ثبت کرده و یا در صورتی که نیاز باشد فردی به قفل دسترسی نداشته باشد اثر انگشت او را از سیستم حذف کرد.

این قابلیت آنها را بسیار مناسب برای استفاده در امکان اداری و شرکت ها برای کنترل رفت و آمد کارکنان شرکت کرده است. و افراد زیادی از آنها استفاده میکنند.

 

اثر انگشت دیجیتال

تشخیص اثر انگشت فیک

در هنگام خرید دستگیره اثر انگشتی حتما توجه کنید که از قابلیت بیومتریک استفاده کند، قفل هایی که از قابلیت بیومتریک پشتیبانی میکنند این امکان را فراهم میکنند که تنها در صورتی که جریان خون در انگشت جریان داشته باشد، اثر انگشت فرد تایید شود.

 

 

سنسور اثر انگشت

 

 

امکان استفاده از کلید مکانیکی در مواقع اضطراری

استفاده از کلید اضطراری باعث میشود که در زمان تمام شدن باتری و یا از کار افتادن سنسور اثر انگشت بتوانید درب را باز کنید و به آن دسترسی داشته باشید. برند های معتبر مانند، یال، سامسونگ و یوکا از این قابلیت پشتیبانی میکنند.

قابلیت انتقال از روی درب روی یک درب دیگر

اگر از این قفل استفاده میکنید و قصد دارید محل سکونت خود را تغییر دهید به راحتی میتوانید قفل را باز کرده و روی درب دیگری نصب کنید.

 

امنیت قفل اثر انگشت

 

امکان استفاده در شرکت ها و مراکز بزرگ

این امکان وجود دارد که بتوان قفل اثر انگشتی را در مراکز بزرگ و شرکت ها نصب کنید تا تمام نیاز های امنیتی و اداری شما را برطرف کند.

امکان شناسایی تمام انگشتان دست

این قفل ها اسکنر های قوی دارند که میتوانند تمام انگشتان دست را شناسایی کند، اما به طو معمول بهتر است که انگشت اشاره دست را در قفل ثبت کنید. اگر انگشتتان آسیب دیده است بهتر است که اثر انگشت سالم را ثبت کنید. زیرا این قفل تنها در صورت مطابقت کامل اثر انگشت را شناسایی میکند.

امکان استفاده روی همه درب ها و پنجره ها

میتوان این دستگیره ها را روی انواع درب های اتاق ها و اتاق های کارمندان و سرور ها نصب کرد تا افراد متفرقه نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. در منزل هم میتوان روی درب های اتاق کار و اتاق خواب و حتی پنجره ها از قفل الکترونیکی استفاده کرد.