شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه خدا کلیدشان را گم می‌کنند یا آن را فراموش می‌کنند؟ تابه‌حال چیزی راجع به قفل‌‌های دیجیتال شنیده‌اید؟ نسل جدید قفل‌ها به قفل‌های الکترونیکی یا قفل‌های هوشمند معروف هستند. قفل‌هایی که حالا به‌صورت گسترده توسط کاربران استفاده می‌شوند و توانسته‌اند سهم بزرگی در برطرف کردن دغدغه‌های آن‌ها داشته باشند.

احتمالاً اولین مواجهه اکثر ما با قفل دیجیتال درب، قفل ورودی اتاق‌های هتل‌ها بوده است. منظورم همان قفل‌های معروف کارتی است. آن‌ها هم دسته‌ای از قفل‌های الکترونیک به‌حساب می‌آیند که از بدو ورودشان در دنیای گجت‌های الکترونیک مورد توجه قرار گرفتند و به‌صورت گسترده از آن‌ها استفاده شد.

امروزه استفاده از این قفل‌ها به دفاتر اداری یا هتل‌ها محدود نمی‌شود و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند درهای ورودی خانه‌هایشان را به قفل‌های الکترونیک مجهز کنند تا خیالشان از بابت دغدغه‌های زیادی راحت شود. دغدغه‌هایی که اتفاقاً گم شدن کلید یکی از آن‌ها است.

یکی از جذاب‌ترین مزایای قفل‌های الکترونیکی، کاربری آسان آن‌ها است. با مجهز کردن در خانه‌ به قفل الکترونیک، دیگر نیازی به همراه داشتن کلید با خودتان ندارید. درواقع اصلاً به چیزی برای باز کردن قفل نیاز ندارید الا حافظه و انگشتتان. کافی است رمزی را برای ورود تعریف کنید و هر بار که می‌خواهید وارد خانه شوید، همان رمز را در قفل بزنید تا در برایتان باز شود.

مزایای قفل های الکترونیکی

راحتی: خیال‌تان از بابت باز کردن در بخصوص مواقعی که مثلا بار سنگین در دست دارید راحت خواهد بود، چون بدون نیاز به گشتن دنبال کلید در به راحتی باز خواهد شد.

گم کردن کلید: با داشتن قفل الکترونیکی دیگر لازم نیست نگران گم کردن کلید باشید.

ایمنی کودک: با وجود چنین قفل‌هایی از بابت ماندن بچه‌های کوچک در خانه هم مطمئن‌تر خواهید بود چون این قفل‌ها قابلیت محافظت در برابر کودکان دارند.

منبع:

https://pep-ec.com/%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D9%82%D9%81%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF/