آمارهای منتشر شده از دزدی های انجام شده در سال های اخیر نمایانگر این موضوع است که به طور میانگین در روز حدود ۲۰۰۰ سرقت در کشور انجام میگیرد، که رقم بسیار بالایی است، بیشتر دزدی های صورت گرفته معمولا در از درب اصلی ورودی خانه ها و به دلیل پایین بودن امنیت خانه صورت میپذیرد.

به سرقت رفتن اشیا با ارزش و ارزشمند خانه هر فردی معمولا غیر منتظره است و ضررهای زیادی را برای افراد در پی خواهد داشت و حتی گاها باعث بروز بیماری های روحی میشود.

اما به روی کار آمدن تکنولوژی های جدید تر این روز ها میتوان از سرقت منزل و بروز مشکلات بعدی آن جلوگیری کرد. در این نوشته موارد و روش هایی برای شناسایی مشکلات امنیتی منزل و محل کار را بررسی میکنیم و روش هایی برای برطرف کردن این مشکلات بررسی میکنیم. در ادامه با این مقاله همراه باشید.

 

امنیت منزل

 

بیرون خانه بایستید و اطراف خانه یا محل شرکتتان را به خوبی بررسی نمایید و سعی کنید مکان هایی را که سارق میتواند در آنها مخفی شود را بررسی کنید و ببنید مکانی مانند بوته های انبوه و درختان یا دیواری در اطراف خانه وجود دارد که سارق بتواند در آن کمین کند تا محض بدست آوردن فرصت مناسب وارد خانه شما شود.

گاهی افراد فقط به فکر امنیت خانه هستند و امنیت درب پارکینگ را به کلی فراموش میکنند، حتما درب پارکینگ را بررسی کنید و در صورت امکان از درب های ریموت دارد استفاده کنید و از قفل الکترونکیی برای قفل کردن آن استفاده نمایید تا سارقان موفق به باز کردن آن نشوند.

پنجره های پایینی را بررسی کنید که حفط داشته باشند به ین دلیل که گاها پنجره ها پایین هستند و سارق میتواند به کمک نردبان و شکستن شیشه خیلی راحت و بدون درد سر وارد خانه شود، انواع خاصی از قفل دیجیتالی وجود دارد که میتوان آن را روی پنجره ها هم نصب کرد تا سارق در صورت وجود شببند و نرده های محافظ نتواند با شکستن قطعه کوچکی از پنجره وارد خانه شود.

آیا دیوار های حیاط و نرده های اطراف خانه شما دارای نرده های آهنی هستند؟ و یا هر فردی در هر زمانی که بخواهد میتواند وارد حیاط و پارکینگ خانه شما شوند ؟ و از آن طریق وارد ساختمان شوند. از نرده های فلزی برای محافظت از درب های ساختمان استفاده نمایید.

درب ورودی ساختمان شما از قفل های معمولی و قایل بااز شدن ساخته شده است؟ این قفل ها را میتوان به سادگی به وسیله یک سنجاق و یا فشار باز کرد. پس سعی کنید از قفلی استفاده نمایید که مقاومت بیشتری داشته باشد و به راحتی نتوان را باز کرد.

آیا در اطراف منزل شما درختان بلندی وجود دارد که سارقان میتوانند با بالارفتن از وارد خانه شما شوند؟ معمولا درختان دسترسی به پنجره ها را ممکن میکنند. برای همین برای کیپ کردن پنجره ها و جلوگیری از ورود افراد غریبه به خانه حتما از مهر و موم مناسب برای بستن پنجره ها استفاده نمایید.

آیا شما هم از افرادی هستنید که کلیدهایشان را در جاکفشی و یا زیر گلدان مخفی میکنند؟ از انجام اینکار به شدت بپرهیزید به این دلیل که زمانی که فردی از مکان کلید اطلاع داشته باشد به سادگی وارد خانه شما خواهد شد. همچنین سارقان اولین جایی که برای پیدا کردن کلید خانه بررسی میکنند همین مکان ها است. اگر از قفل الکترونیکی استفاده کنید دیگر نیازی به استفاده از کلید نیست و میتوانید بدون کلید و تنها با اثر انگشت یا رمز به داخل خانه دسترسی داشته باشید و جلوی ورود افراد بیگانه به خانه را هم بگیرید.