مشخصا این روزها با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف ، این تکنولوژی مدرن به دنیای قفل ها هم راه پیدا کرد و به این شکل قفل هوشمند به بازار عرضه شد . مشخصا همه ما از دردسرهای قفل های کلیدی و عدم امنیت آنها در این روزها که هر سارقی شاه کلید دارد و یا به راحتی با ابزارهای خاصی می تواند قفل کلیدی را باز کند اطلاع داریم و قعا همگی دوست داریم در محلی زندگی کنیم یا کار کنیم که مطمئن باشیم امنیت بالایی دارد و خطری ما را تهدید نمی کند .

و همانطوری که بسیاری از گوشی های قدیمی رو به انقراض هستند  و گوشی های هوشمند جای آنها را گرفته اند . در دنیای قفل ها هم قفل کلیدی در حال انقراض کامل است و به جای آن قفل های هوشمند هر روز به روز تر و با قابلیت های بیشتری می شوند .

مقایسه امنیت قفل هوشمند با قفل کلیدی قدیمی

امنیت بسیار بالا و غیر قابل نفوذ بودن قفل هوشمند

مشخصا یکی از مزایای قفل هوشمند امنیت بالای آنها نسبت به قفل کلیدی است . در قفل های هوشمند همانطور که می دانیم راه ورود می تواند از طریق رمز ، اثر انگشت ، تشخیص چهره و کارت باشد که قطعا همه این موارد بسیار امن و دقیق هستند و اجازه ورود به افراد غیر مجاز را نمی دهند . و گاهی در قفل های هوشمند برای افزایش امنیت قفل این راه های دسترسی با هم ترکیب می شوند مثلا ترکیب رمز + اثر انگشت یا کارت + رمز + اثر انگشت .

چرا سارقین حتی جرئت نزدیک شدن به خانه یا دربی که روی آن قفل هوشمند نصب شده اند را ندارند ؟

همه سارقین حرفه ای این روزها با دیدن یک قفل هوشمند روی درب ، قطعا پا به فرار می گذارند چون میدانند که عبور از این سد دفاعی محکم غیر ممکن است و قطعا باعث می شود که آنها گیر بیافتند .

در یک قفل هوشمند سیستم های امنیتی مختلفی هستند که راه نفوذ و ورود را به روی افراد غیر مجاز می بندند

بررسی امینت قفل هوشمند

سیستم های امنیتی قفل هوشمند

سیستم امنیتی ضد شوک

در قفل الکترونیکی قدیمی تر سارقین می توانستند با اعمال ولتاژهای غیر مجاز می توانستند قفل را غیر فعال کنند و به داخل نفوذ کنند . اما در قفل هوشمند جدید تر سیستم ضد شوک این راه ورود را هم سد میکند و با اعمال ولتاژ چند دقیقه قفل را غیر فعال میکند تا امکان ورود و خروج نباشد .

سیستم امنیت ضد سرقت

در قفل هوشمند با وجود سیستم ضد سرقت در صورتی که فردی قصد ورود غیر مجاز را داشته باشد و یا بخواهد از طریق کارتی نامعتبر وارد شود.

علاوه بر این یکی از راه هایی که سارقین از آنها استفاده میکنند که بتوانند به یک محل وارد شوند این است که به قفل یا درب آسیب بزنند و آن را تخریب کنند . اما در یک قفل کارتی هوشمند که دارای سیستم ضد سرقت است با ضربه زدن به قفل آلارم قفل شروع به فعالیت میکند و به همین خاطر اگر سارقی قصد ورود به این شکل را به منزل یا محل کار شما را داشته باشد راه ورود او سد میشود.

می خواهم قفل هوشمند بخرم