در این نوشته برخی از بهترین هتل های جهان از نظر فناوری های بکار رفته و قفل های هتلی را بررسی میکنیم و ویژگی های هرکدام را شرح میدهیم، هتل هایی که معرفی میکنیم از بهترین تکنولوژی های روز دنیا و تکنولوژی های هوشمند استفاده کرده اند.

هتل ۱۰۰۰ سیاتل

 هتل ۱۰۰۰ سیاتل

یکی دیگر از هتل های مطرح در سطح جهان این هتل است، در اتاق های این هتل از تکنولژی مادون قرمز استفاده شده است که بررسی میکند آیا مهمانان در اتاق حضور دارند یا خیر، در تمام اتاق های هتل این حسگر نصب شده است.

این ویژگی باعث شده است که دیگر مهمانان مشکل ورود بی موقع کارکنان به داخل اتاق را نداشته باشند و حتی اگر علامت حضور در اتاق را فراموش کنند، کارکنان تشخیص میدهند که در اتاق هستند یا خیر؟ علاوه بر این قفل هتلی نصب شده روی درب این هتل ها امنیت آنها را دو چندان کرده است.

هتل Hena-na در ناکازاکی

 

hennahotel

در این هتل از ربات های انسان نما به جای برخی کارکنان هتل استفاده شده است، به محض ورود به این هتل ربات انسان نما به پیشواز شما خواهد آمد و به شما خوشامد خواهد گفت. همچنین این ربات ها به کمک شما می آیند و چمدان هایتان را تا درب اتاقی که در آن سکونت دارید حمل میکنند، ربات ها به ربان های چینی، کره ای، انگلیسی و ژاپنی صحبت میکنند.

 

هتل Upper House هنگ کنگ

 

هتل Upper House هنگ کنگ

 

این هتل معروف که در هنگ کنگ قرار دارد یکی از بهترین ها در این زمینه است، تمام اتاق ها از طبقه ۳۸ ام به بالا قرار دارند که چشم انداز فوق العاده ای را برای شما فراهم میکند. تمام ویژگی ها و وسائل موجود در این اتاق ها توسط ایپد هایی کنترل میشود که در اختیار مهانان قرار میگیرد.

تمام امکانات موجود در این هتل ها توسط تکنولوژی بی سیم کنترل میشود و کاغذ از تمام مراحل کار این هتل ها حذف شده است.

هتل Peninsula توکیو

 

هتل Peninsula توکیو

یکی دیگر از هتل های مشهور در سراسر جهان در توکیو واقع شده است، تمام اتاق ها در این هتل مجهز به تکنولوژی های روز دنیا هستند و در تمام بخش های هر اتاق وای فای به کار گرفته شده است.

Aria لاس وگاس

بدون شک میتوان گفت که یکی از بهترین هتل های جهان در لاس وگاس قرار دارد، هر یک از اتاق های این مجموعه ۷ هزار فوت وسعت دارند و مجهز به سیستم صوتی فوق پیشرفته و تکنولوژی فیبر نوری هستند.

روی درب های این هتل ها قفل الکترونیکی نصب شده است که با تکنولوژی rfid کار میکنند، نحوه کار این قفل ها به این شکل است که با نزدیک کردن کارت به قفل ها عمل میکنند.