قفل دیجیتال نسل پیشرفته قفل های مکانیکی است که بر روی انواع درهای معمولی، ضد سرقت، و درهای سکوریت قابل اجرا است. قفل دیجیتال ایرانی با هدف دسترسی آسان، افزایش امنیت و زیبایی ساخته شده است.

قفل دیجیتال یا هوشمند سیستمی است بر پایه ی یکی از مکانیسم های کارت های مغناطیسیRFED، تگ، اثر انگشت یا مگنت که برای باز و بسته کردن درب منازل، هتل ها، ادارات و مجتمع های مسکونی قابل استفاده می باشد. قفل های دیجیتال از جمله موارد مهم برای ورود به عصر شهرهای هوشمند می باشند، این قفل ها تامین کننده امنیت شهرهای هوشمند هستند.

استفاده مادام‌العمر

قفل‌های دیجیتال مصداق بارز «یک بار هزینه کن و یک عمر استفاده کن» هستند. این قفل‌ها معمولا گارانتی مادام‌العمر تعمیر دارند و کمتر پیش می‌آید خراب شوند. مخصوصا اگر این قفل‌ها را از برندهای معتبر موجوددر بازار تهیه کنید که نمایندگی فعال دارند.

این قفل‌ها طول عمر بسیار مطلوبی دارند و نباید نگران خراب شدنشان باشید. از طرف دیگر، می‌توانید با هربار تعویض خانه، به سادگی قفل الکترونیک را از جایش دربیاورید و با خودتان به خانه جدید ببرید.

این قفل‌ها معمولا به سادگی روی تمام انواع درب‌ها نصب می‌شوند و با آن‌ها سازگاری مناسبی دارند. هرچند توصیه می‌کنم که قبل از خرید و نصب قفل‌های الکترونیک با کارشناسان فروش مشورت کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

قفل‌ سنتی؛ قدیمی‌ پردردسر

تابحال چندبار پیش آمده است که کلید خانه را جا بگذارید و پشت در بمانید تا کسی به شما کلید برساند؟ حتی حواس‌جمع‌ترین آدم‌ها هم این تجربه ناخوشایند را داشته‌اند. تازه این‌ها به کنار، امیدوارم که خوش‌شانس بوده باشید و تجربه گم کردن کلید را نداشته باشید.

یک اعتقاد قدیمی عجیب بین خانواده‌های ایرانی وجود دارد که همگی فکر می‌کنند اگر کلید خانه گم شد، حتما یک دزد آن را پیدا می‌کند. عجیب‌تر آنکه فکر می‌کنند که دزد می‌تواند دقیقا حدس بزند که این کلید برای کدام خانه است و با دوستانش به حساب موجودی خانه خواهند رسید. البته این توهم توطئه یک پیشینه ذهنی قدرتمند دارد و آنهم باهوش بودن دزدهای ایرانی است! هنر نزد ایرانیان است و بس!

مدیریت از راه دور

یادتان هست قدیم‌ها، وقتی قرار بود به مسافرت برویم، خانه را به کسی می‌سپردیم و از او می‌خواستیم گاهی به خانه سر بزند؟ دیگر با وجود قفل‌های الکترونیک، به این کارها نیاز ندارید. شما به صورت بالقوه یک نگهبان سرسخت روی در منزلتان دارید.

قفل‌های الکترونیک مانند باقی گجت‌های هوشمند، اپلیکیشن مخصوصی دارند که روی تلفن همراه هوشمند شما نصب می‌شود و تمام اطلاعات ورود و خروج را به شما مخابره خواهند کرد. این سیستم، زمانی که در خانه نیستید و قرار است برای مدتی از خانه دور بمانید بسیار کاربردی است.

منبع:

http://www.akhbarsakhteman.ir/show_nc/10932/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%82%D9%81%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F