بسیاری از افراد نمی توانند قفل الکترونیکی را با قفل های سنتی جایگزین کنند و این قابل درک است. نگرانی هایی در ذهن این افراد وجود دارد که مانع این تغییر می شود. نکات زیر به شما کمک می کند تا راحت تر با زندگی بدون کلید کنار بیایید.

هفت تفکر غلط در مورد قفل الکترونیکی

۱٫ وقتی برق قطع شود قفل هم از کار می افتد

بسیاری از قفل های الکترونیکی در زمانیکه شارژ باتری آنها رو به پایان است به شما هشدار می دهند؛ برخی از این قفل ها دارای سیم پیچی مخصوص شارژ باتری هستند و تقریبا همه ی آن ها با کلید سنتی هم باز می شوند. یعنی اگر قفل الکترونیکی کار نکرد یا شارژ نداشت شما می توانید با استفاده از کلید معمولی در را باز کنید.

۲٫ کار کردن با قفل های الکترونیکی دشوار است

این طرز فکر کاملا اشتباه است. وقتی قفل های الکترونیکی نصب و فعال شوند کار کردن با آنها خیلی راحت است. تمامی این قفل ها دارای دستورالعمل استفاده هستند و ویدیوی آموزشی آنها هم در اینترنت موجود است. وقتی فردی حرفه ای قفل شما را نصب کند دیگر نگران عملکرد آن نخواهید بود. هر سوالی هم که داشته باشید توسط یک قفل ساز ماهر پاسخ داده خواهد شد.

۳٫ قفل های الکترونیکی سیم پیچی لازم دارند

اکثر قفل های الکترونیکی بی سیم هستند و شارژر با سیم از لوازم جانبی آن می باشد که برای شارژ دستگاه هم می توان از آن استفاده کرد. قفل الکترونیکی هم مانند قفل های سنتی بدون سیم هستند و حتی کارایی آنها خیلی بیش تر است.

۴٫ آنها خیلی بزرگ و بد شکل هستند

نیازی نیست برای رسیدن به امنیت بیش تر زیبایی را فدا کنید. طرح های قفل های الکترونیکی بسیار متنوع است و برای هر سلیقه ای و هر خانه ای می توان قفل مناسب را پیدا کرد.

۵٫ اگر دکمه های آن خراب شود چه باید کرد؟

این دکمه ها خراب نمی شوند و بسیاری از آنها صفحه ی لمسی ضد خش دارند که در هوای بارانی و یا حتی زمانی که دستکش دارید هم کار می کنند. اگر افراد نمی خواهند کسی رمز قفل را یاد بگیرد بهتر است که صفحه را دستمال بکشند.

۶٫ قفل های سنتی ایمن تر هستند

همه ی قفل ها درجه ی ایمنی خاصی دارند که باید بررسی شود؛ این مطلب برای قفل های سنتی و الکترونیکی صادق است. درجه ی یک بالاترین میزان ایمنی است که برخی قفل های الکترونیکی این درجه از ایمنی را دارند. با این حال، اگر قفل های سنتی دارای ایمنی پایین تر از سطح ۲ باشند ایمنی بالایی ندارند. هر چه قفل ارزان تر باشد ایمنی آن هم پایین تر است.

۷٫ کلیدهای فیزیکی قابل اعتمادتر هستند

همه ی ما در زندگی کلیدهای خود را گم کرده ایم و بیرون منزل مانده ایم؛ و همیشه دنبال جایی برای پنهان کردن کلیدهای یدک خود می گردیم. قفل های الکتریکی این نگرانی ها را از بین می برند. شیوه های بسیاری برای باز کردن این قفل ها وجود دارد؛ این شیوه ها شامل رمز، اثر انگشت یا کنترل از راه دور می باشند. برای مهمانان زمان بندی مشخصی را انجام دهید تا بتوانند بدون نیاز به کلید به منزل شما وارد شوند. دیگر نگران کلیدهای یدک خود نباشید زیرا با قفل الکترونیکی دیگر به آنها نیازی نیست. این قفل ها پایانی بر همه ی دزدی هاست!