فقط کافی است برای چند ثانیه به تمام رفت و آمدهایی فکر کنید که در طول روز در یک خانه پر رفت و آمد یا محیط اداری اتفاق می افتد و مطمئن هستم که شما هم موافق هستید که قفل ها از جمله قفل الکترونیکی و خصوصا قفل هتلی می توانند با این همه رفت آمد و دست های آلوده ای که با آن تماس دارد یکی از آلوده ترین جاهای خانه شوند که حتما باید برای تمیز کردن آنها راه چاره ای داشته باشیم.

همه افرادی که می خواهند از محیط بیرون با دست های کثیف و آلوده وارد خانه شود مشخصا اولین جایی که با آن تماس دارند قفل ها هستند بنابراین تمیز کردن قفل ها اهمیت زیادی برای حفظ سلامتی دارد.

قفل الکترونیکی را چگونه می توانیم تمیز کنیم؟

مشخصا یکی از آلیاژهای پر کاربرد در ساخت دستگیره هوشمند آلیاژ برنج و برنز است که در اکثر دستگیره ها استفاده میشود. اما یکی از چیزهایی که باید در مورد تمیز کردن قفل  بدانید و مراقب آن باشید این است که هیچ وقت برای پاک کردن قفل  از پاک کننده های قوی مثل سفید کننده ها استفاده نکنید چون ممکن آسیب جدی و غیر قابل برگشتی به بدنه و ظاهر قفل کارتی برساند.

و شاید یکی از بهترین کارها ساخت شوینده های دست ساز و ضعیف خانگی است که علاوه بر اینکه می تواند سطح قفل را پاک کند آسیبی هم به آن نمی رساند. مثلا می توانید از ترکیب یک قاشق سرکه و نمک و رقیق کردن آن با میزان زیاد آب استفاده کنید و با یک دستمال نم دار به این محلول روی بدنه قفل بکشید تا سطح آن تمیز شود.

و به این شکل و با استفاده از این راهکار خانگی می توانید هم سطح قفل را از آلودگی ها پاک کنید و هم اینکه به بدنه قفل الکترونیکی خودتان آسیب نرسانید