در طی سالیان با اختراع قفل کمکی یا قفل شب بند آمار سرقت از منزل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بسیاری از افراد در نقاط مختلف دنیا از ابزارهای مختلفی برای تامین امنیت منزل و حتی محله خود استفاده می کنند؛ درب های ضد سرقت ، تکنولوژی های جدید که منجر به تولید انواع قفل هوشمند درب شده و … نقش موثری در حفظ امنیت منازل ایفا می کنند.

فاکتورهای مهمی در روش های جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به منزل مورد توجه است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.بهترین زمان برای سرقت از منزل در طول روز می باشد که اغلب افراد در محل کار به سر می برند.

آمارها نشان می دهد بسیاری از سارقین برای ورود به منزل به جبر متوسل نمی شوند بلکه به راحتی و مانند آنکه صاحب خانه کلید خود را در درب جا گذاشته باشد به منزل وی وارد می شوند.

اما راه های منطقی برای جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به منزل کدامند؟

همانطور که اشاره شد نزدیک به ۴۰ درصد سرقت ها به راحتی و بدون اعمال زور انجام می شود. این آمار گواه بر آن است که بسیاری به هنگام خروج از منزل درها را قفل نمی کنند یا قفل درب منزل شان به راحتی باز می شود.

توصیه می شود برای بهبود امنیت منزل تان قفل ها را بررسی نمایید و قفل هایی مقاوم تر انتخاب نمایید. پیشنهاد ما نصب یک قفل هوشمند است که برای آشنایی بیشتر با امکانات و قابلیت هایی که این قفل ها برای شما فراهم می کند می توانید صفحه قفل هوشمند را مطالعه نمایید.

  • غریبه ها را از برنامه سفر خود مطلع نکنید!

مراقب باشید از برنامه سفرتان در حضور افراد غریبه صحبت نکنید. امروزه به راحتی می توان با در دست داشتن اطلاعات مختصری مربوط به هر فرد به اطلاعات دیگر وی از جمله تلفن و آدرس محل سکونت نیز پی برد. توجه به این نکات در حفظ امنیت شما به هنگام سفر کمک می کند.

  • افرادی را که در نزدیکی شما زندگی می کنند می شناسید؟

در محله هایی که همسایه ها یکدیگر را می شناسند حضور افراد غریبه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و احتمال دزدی نیز کاهش می یابد. بنابراین کمی بیشتر با همسایگان خود آشنا شوید.

در مقاله ی بعد به نکات دیگری که برای جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به منزل می پردازیم.

راه های جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز به منزل کدامند؟ – بخش دوم 

ddlock-telegram