قفل دیجیتال را میتوان یکی از انواع گوناگون قفل های موجود در بازار دانست، این قفل ها با توجه به سیستمی که استفاده میکنند، روش دسترسی متفاوتی دارند.

دسترسی به این قفل ها در مقایسه با سایر روش های امنیتی ساده تر است. انواع این قفل آنها را میتوان قفل هوشمند، قفل اثر انگشت، قفل کارتی و قفل هتلی معرفی کرد.

از هر یک از انواع قفل های الکترونیکی که استفاده کنید متوجه سهولت کار با آنها خواهید شد. اما مزیت کلی این قفل ها را میتوان امنیت فوق العاده بالایشان دانست. استفاده از آنها این مزیت را دارد که دیگر نیازی نباشد کلید هایتان را مدام با خود حمل کنید و اگر آنها را گم کردید استرس سرقت شدن خانه را داشته باشید.

آلیاژ های مخصوصی که در ساخت این نوع به کار رفته است کیفت بالایی دارد و با استفاده از نیروی بیش از حد نمیشکند و دچار مشکل نمیشود. اما قفل سنتی در صورتی که مورد نیروی غیر مجاز قرار بگیرد به سادگی باز میشود و سارقان به روش بازکردن آنها آشنایی کامل دارند.

برای اشنایی بیشتر با قفل های کارتی کلیک کنید.

وقتی از این قفل ها استفاده میکنید میتوانید آنها را به سایر بخش های خانه هم متصل کنید. مثلا قفل را به سیستم گرمایشی وصل کنید تا هر وقت که در خانه را باز کردید، سیستم گرمایشی روشن شود و یا با اتصال آنها به چراغ ها، چراغ ها به صورت خودکار روشن شوند. به همین دلیل است که بسیار تاکید میشود از این قفل ها برای افرایش ایمنی خانه استفاده شود.

یا مثلا زمانی که از این قفل دیجتال استفاده میکنید در هر زمان که به خانه بازگشتید میتوانید قفل را باز کنید و وارد خانه شوید حتی اگر دست هایتان پر از خرید باشد و یا تاریکی مانع از این باشد که بتوانید کلید ها را پیدا کنید و در را باز کنید.