یکی از انواع بسیار استفاده شده از قفل های هوشمند، قفل کارتی هتلی است. این قفل ها معمولاً به دو دسته شامل: قفل های آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند. در حقیقت می توان گفت که هر دو ویژگی های خاصی دارند.

قفل کارتی هتلی

 

قفل آنلاین نوعی قفل کارتی هتلی است که با سیم کشی یا بی سیم به سرورهای پشتیبان وصل می شود. این نوع قفل ها در واقع امنیت بالایی را برای هتل ها فراهم می کنند.

نوع آفلاین نیز شبیه به قفل آنلاین است اما به سرورها وصل نمی شود و مستقیماً عمل می کند. این نوع قفل ها در واقع با منبع تغذیه باتری های موجود در آن کار می کنند. همچنین قفل های آفلاین طول عمر بیشتری نسبت به قفل های آنلاین دارند و نگهداری آنها نسبت به مدل های دیگر ارزان تر است.

 

مزایای استفاده از قفل الکترونیکی برای هتل

همانطور که گفته شد استفاده از قفل های هتلی و همچنین قفل کارتی مزایای بسیاری دارد.

این قفل الکترونیکی در واقع به هتلداران اجازه می دهد سطح دسترسی را افزایش دهند و از یک اتاق به اتاق دیگر آنها کنترل همه اتاق ها را داشته باشند.

به عنوان مثال هتلداران می توانند هر اتاق را از اتاق کنترل بررسی کنند که به نوبه خود باعث افزایش امنیت هتل می شود.

 

اهمیت استفاده از  قفل هوشمند هتل در صنعت گردشگری

همانطور که می دانید صنعت جهانگردی یکی از مهمترین و پر رونق ترین صنایع امروزی در جهان است. اما در این صنعت فقط هتل هایی می توانند در این زمینه بمانند که از جدیدترین امکانات استفاده کنند.

این مراکز اقامتی همواره تلاش می کنند تا با بهترین خدمات مدرن و همچنین با کیفیت بهترین خدمات ممکن را در اختیار میهمانان خود قرار دهند و از شرایط مطلوب برای آنها استفاده کنند.

امروزه از آنجا که راحتی و امنیت واقعاً یکی از مهمترین و مهمترین عوامل زندگی است ، در واقع وظیفه ایجاد امنیت بسیار سنگین تر خواهد بود و استفاده از قفل های هتلی می تواند در این زمینه به هتلداران بسیار کمک کند.

واقعیت این است که اگر هتلی بخواهد در یک منطقه رونق داشته باشد ، باید خدماتی را ارائه دهد که سایر هتل ها از آنها استفاده نمی کنند ، این امکانات از جمله ارائه امنیت و راحتی برای مسافران هستند. این مدل قفل ها بیش از ۵ سال است که در بازار وجود دارند و به روش های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد.

با گذشت زمان ، ماهیت این کارتهای قفل تغییر کرده و بهبود یافته است. چنین محصولاتی نمای جدیدی به خانه ها و اتاق های هتل ها می بخشد و همچنین امنیت بیشتری با هزینه کمتری نسبت به گزینه های موجود فراهم می کند.

 

تاریخچه اختراع قفل های کارتی

 

نمونه اولیه قفل کارتی در دهه ۱۹۸۰ معرفی شد. البته این قفل ها هم به شکل مکانیکی عمل میکردند و لازم بود که کارت را درون کارت خوان قرار داد تا قفل درب باز شود.

اما با ظهور کارت های مغناطیسی ، محصولات امنیتی با استفاده از کارت های مغناطیسی تغییر یافتند. این کارتها ایمن تر بودند ، اما خط مغناطیسی کارت همچنان می تواند با گذشت زمان از بین برود.

آخرین نسخه قفل هوشمند کارتی ، نوع بسیار هوشمند قفل رادیویی است. این کارتها یک تراشه در داخلشان دارند.

این تراشه به کارتها امکان انتشار فرکانس رادیویی را می دهد و بر اساس همین فرکانس ، در اتاق باز می شود. مزیت چنین کارت هایی دوام بالاتر آنها و همچنین سهولت استفاده است.

نیازی نیست که کارت را به قفل هتل یا قفل کارت بچسبانید و با نزدیک شدن به آن ، در اتاق ، آپارتمان یا محل کار شما باز خواهد شد.

همانطور که گفتیم این نوع قفل ها در ابتدا برای هتل ها طراحی شده بودند. به دلیل تعداد زیادی اتاق ممکن است یک کلید به درستی کار نکند. اما یک کارت در دسترس تر خواهد بود.

همچنین گرفتن آمار کلی اتاق راحت تر است. قفل هوشمند کارتی مبتنی بر فرکانس رادیویی همچنین برخی از اطلاعات را درون خود ذخیره می کند. البته نیاز نیست نگران باشید ، این اطلاعات به هیچ وجه شخصی نیستند. اطلاعات شخصی یا مالی شما در این کارت ها ثبت نمی شود.

در عوض ، تنها اطلاعات در مورد آنها شماره اتاق و تاریخ عزیمت است که به هتل فوق العاده کمک خواهد کرد. هتل ها از این نوع قفل ها برای مدیریت بهتر میهمانان خود استفاده می کنند و دقیق تر زمان ورود و عزیمت را ثبت می کنند.

طبیعتاً این نوع قفلها نسبت به برخی از قفل های الکترونیکی مانند قفل های رمزی یا اثر انگشت ضعیف تر هستند.

قفل های رقیب ذکر شده از قابلیت بیشتری برخوردار هستند ، اما این باعث می شود هزینه کمی بالاتر برود. برای بسیاری از اتاق ها ، قفل های فوق العاده هوشمند اقتصادی نیست. به همین دلیل کارفرمایان و هتلداران به استفاده از قفل کارتی روی آورده اند.

همچنین می توانید از این نوع قفل برای خانه یا محل کار خود استفاده کنید. شما می توانید مطمئن باشید که قفل با یک کارت باز خواهد شد. دیگر نگران سرقت و امنیت نباشید. در حالی که قابلیت قفل ها به اندازه قفل اثر انگشت خوب نیست ، اما هنوز هم بسیار ایمن است و مطمئناً بهتر از یک محصول کلیدی معمولی خواهد بود.