قفل الکترونیکی که برای خانه ها استفاده می شود معمولا دارای یک صفحه کلید یا دکمه هستند تا بتوانید در آنها اعداد را وارد کنید و درب را به وسیله آن باز کنید. این روزها  قفل های الکتریکی فقط درب خانه شما را باز نمی کنند بلکه شما می توانید با استفاده از آنها ماشین خود را هم باز و بسته کنید و به این شکل با یک تیر دو نشان بزنید . بعضی  از این قفل های الکترونیکی  با استفاده از کامپیوتر وتبلیت و گوشی  هوشمند نیز قابل استفاده هستند.

با نصب قفل الکترونیکی به جای اینکه از کلید استفاده کنید و دائما نگران گم کردن کلیدها باشید  فقط چند دکمه را فشار می دهید یا با استفاده از صفحه کلید قفل عددی را به عنوان رمز وارد می کنید تا درب خانه تان باز شود.

بعضی از این قفل های هوشمند با استفاده از کلید مکانیکی هم کار می کنند. البته این را بدانید که اگر قفل الکتریکی که خریدید سیلندر مکانیکی دارد ایمنی این قفل ها به اندازه ی همان قفل های کلیدی و مکانیکی است.

اما قفل های دیجیتال پیشرفته ای  که به صورت بیسیم کار می کنند دارای یک صفحه ی کلید هستند.  قفل ها از تکنولوژی هایی مثل وای فای، بلوتوث و …  استفاده می کنند.

چرا باید قفل الکترونیکی بخریم ؟

۱- کاربری آسان:  وقتی  به خانه می رسید و دست های شما پر از کیسه های خرید است و یا بچه تان را بغل گرفته اید و به سختی باید دنبال کلیدهای تان بگردید به حای آن با نصب قفل خیلی راحت می توانید بدون نیاز به کلید درب را باز کنید.

۲-  ورود راحت تر بچه ها وقتی قبل از شما از مدرسه به خانه می رسند ب. به این شکل دیگر نگران گم کردن کلیدهای بچه ها و پست درب ماندن آنها نیستید.

۳- قفل های الکترونیکی امنیت بسیار بالایی دارند . وقتی که درب خانه تان را با کلید باز و بسته می کنید بعضی زمان ها شاید فراموش کنید که درب را قفل کنید . علاوه بر این اگر تعداد رفت و آمدها و ساکنین خانه زیاد باشد استفاده از رمز و صفحه کلید به مراتب آسان تر از کلنجار رفتن با کلید است.