کاربردی ترین و جذاب ترین در دنیای ابزار هوشمند است. قفل های دیجیتالی توانسته اند زندگی هوشمند و امنیت اماکن را دچار تحولاتی اساسی کند. به همین دلیل هم به‌سرعت محبوبیت پیدا کرد و امروزه در بسیاری از خانه‌های مسکونی هم از این نوع قفل استفاده می‌شود.

امروزه  در استفاده از قفل ها نسبت به گذشته تغییرات فراوانی به وجود آمده است. از آن جا که میزان نیاز به سطح امینیت امروزه بسیار ضروری تر از قبل شده است بنا بر این برای برقراری این امنیت به قفل های جدیدی هم نیاز داریم زیرا قفل هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند دارای تکنولوژی ساخت بسیار ساده ای بوده اند و از ایمنی خاصی برخوردار نیستند.

از این رو توسط پیشرفت های فراوانی که در زمینه های لوازم الکترونیکی به وجود آمد، قفل های جدید به نام قفل های دیجیتالی تولید شدند که بسیار میزان امنیت آن ها بالا می باشد و استفاده از آن ها در اماکنی که از لحاظ امنیتی مورد اهمیت می باشند بسیار صورت می گیرد. در این مقاله در مورد برخی از این نوع قفل ها ویژگی هایی را عنوان می کنیم که چگونه سیستم های قفل های دیجیتالی سبب بالا رفتن میزان امنیت می شود.

اگر هتل و اماکن اقامتی دارید

یکی از معمول‌ترین و متداول‌ترین کاربری قفل‌های دیجیتال به هتل‌ها و اماکن اقامتی عمومی مربوط می‌شود. احتمالا اولین برخورد همه ما با قفل دیجیتال، هتل بوده است.

اگر صاحب هتل هستید و می‌خواهید که خیالتان تا حد زیادی از امنیت مسافران  و وسایلشان راحت باشد، بهترین انتخاب پیش‌روی شما قفل‌های به‌روز دیجیتال است. قفل‌هایی مانند قفل‌های یوکا مانند یک دستیار امنیتی قابل اعتماد به شما کمک می‌کنند تا خیال خودتان و مسافرانتان را از بابت امنیت کلی اقامتگاه راحت کنید.

اگر مدیر یک مجموعه کسب‌وکار هستید

یکی دیگر از کاربردهای قفل دیجیتال در مراکز پر رفت‌وآمدی مانند ادارات و مراکز کسب‌وکار است. قفل هوشمند علاوه‌بر تامین امنیت مکان تجاری مورد نظر شما، می‌تواند امکانات بی‌نظیری برای مدیریت کارمندان در اختیارتان قرار دهد.

اگر این مسئله را نمی‌دانستید باید به شما درباره امکانات جالب این قفل کمی بیشتر توضیح بدهم. انواع قفل‌های دیجیتال با اتصال به گوشی هوشمند شما، امکان ردیابی تمام عبور و مرورها را براساس شناسه تعریف شده کاربران برایتان فراهم می‌کنند.

منبع:

https://www.mosalasonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2-34/84311-%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF