قفل کارتی عموما برای مکان هایی مثل شرکت ها، فروشگاه ها، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و یا مدارس استفاده می شوند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک کارت هتل چگونه در اتاق شما (و فقط اتاق شما) را باز می کند؟

دو نوع قفل کارتی وجود دارد که هر دو نوع آن به راحتی قابل استفاده هستند:

کارت های آهنربایی معمولا در هتل ها استفاده می شوند و معمولا دارای جایگاهی هستند که شما باید کارت خود را وارد آن کنید. چرا در باز می شود؟ وقتی که آهنربای روی کارت با آهنربای داخل محفظه تماس برقرار می کند در اتاق باز می شود.

قفل های کارتی از طریق کامپیوتر کنترل می شوند. این قفل ها به یک کارتخوان مجهز هستند که وقتی کارت درون محفظه قرار می گیرد میکروچیپ آن را می خواند. این چیپ که مثل یک بارکد عمل می کند در را برای افراد مشخصی باز می کند.

بعضی از قفل های کارتی الکترونیکی هستند. در این مورد وقتی که دستگاه در کنار در قرار می گیرد با خواندن کارت در را برای شما باز می کند. در این مورد، در از طریق یک کامپیوتر مجهز به سیستم بی سیم و از راه دور کنترل می شود. مدل های دیگر قفل های کارتی مکانیکی هستند و بعد از اینکه در با یک کارت قفل بشود آن را باز نمی کنند.

چرا از قفل های کارتی استفاده کنیم؟

کارت ها از یک دسته کلید سبک تر هستند و راحت تر حمل می شوند و شما سریع تر به محل مورد نظر وارد می شوید. برای استفاده از این کارت ها نیازی به وارد کردن رمز نیست و این خیلی نکته ی خوبی است.

قفل های کارتی امنیت بالاتری هم دارند زیرا نیازی نیست وقتی کارت را گم می کنید قفل را عوض کنید.

تنها اجازه ی دسترسی به کارت قبلی از سیستم برداشته می شود. علاوه بر این، تمامی ورود به منزل ها در کارت ذخیره می شوند تا اگر کسی به زور وارد خانه شد بتوان به راحتی آن را شناسایی کرد.

یک ایراد کوچک در مورد قفل کارتی که باید بدانید

قفل های کارتی معایب اندکی هم دارند. کارت های آهنربایی می تواند خاصیت خود را از دست بدهند و وقتی اصلا انتظارش را ندارید کار نکنند.
با این که قفل های کارتی امنیت بالاتری از قفل های سنتی دارند، ولی از نظر قیمت هم بالاتر هستند. با این حال، هزینه ی این قفل ها با توجه به نوع سیستم و شیوه ی نصب متفاوت است.