در یکی از مکان هایی که ایجاد امنیت و آرامش نقش عمده ای دارد هتل ها می باشند. در دنیای امروزی، با گسترش صنعت گردشگری، هرچه هتلی از امکانات رفاهی و امنیتی بیشتری برخوردار باشد، و از تکنولوژی روز دنیا و قفل های هتلی استفاده کنند، میزان موفقیت آن هتل بیشتر خواهد شد.

یکی از این امکانات، داشتن قفل های هتلی مناسب با ضریب ایمنی بالاست، تا مسافران و گردشگران، آسودخاطر باشند و در محیطی ایمن به سر ببرند.با توجه به اینکه قفل هتلی بسیار کاربردی و ضروری هستند، داشتن اطلاعات در مورد مشکلات احتمالی، بسیار می تواند راه گشا باشد.از آنجاییکه در هر تکنولوژی امکان بروز اشکالات و ایرادهایی وجود دارد. سیستم قفل هتلی نیز از این امر مستثنی نیستند.

مشکلات قفل های هتلی

در این قسمت به چند ایراد احتمالی که ممکن است پیش بیاید، اشاره می کنیم:

قفل هیچ کد و یا کارتی را نمی خواند

هر یک از اتاق های هتل قفل و کلید ( منظور کارت و یا کد ) مخصوص خود را دارند. به طور معمول به هر مهمان دو کلید ارائه می شود، و یک کلید یدک و یک کلید مرجع هم وجود دارد، تا در صورت ضرورت از آنها استفاده شود. گاهی پیش می آید که قفل کارتی هیچ یک از کلیدها را نمی شناسد. این مسئله، بیشتر اوقات به مشکلات الکترونیکی مربوط می شود، که باید توسط کارشناس مربوطه رفع گردد.

درب کارت را می شناسد ولی دسته نمی چرخد

در این صورت ممکن است که یکی از سیم های داخل قفل قطع شده باشد، به عبارتی مشکلی، مانع ارسال سیگنال به دسته می شود.

دسته می چرخد ولی در نهایت، درب باز نمی شود

این مشکل می تواند، بر اثر استفاده بیش از حد و یا نادرست پیش بیاید. در این حالت اجزای قفل هماهنگ و درست کار نمی کنند.

برای مطالعه در زمینه امنیت قفل اثرانگشتی کلیک کنید.

قطعی برق

گاهی اوقات و در شرایطی خاص امکان دارد انرژ ی برق، به میزان لازم به تعدادی از درب ها نرسد و همه ی درها قفل شده و امکان داخل و خارج شدن نباشد. البته با کمک نقشه اورژانس یا ژنراتورهای تقویتی، در کمترین زمان، قابل حل می باشد.