در مقاله قبلی سایت در مورد هوشمند سازی ساختمان ها که اصطلاحا به آن خانه هوشمند هم گفته میشود صحبت کردیم، و انواع گجت هایی که برای هوشمند سازی خانه لازم هستند را بررسی کردیم، اما در این مقاله، قصد داریم در مورد محل کار هوشمند صحبت کنیم.

لزوم محل کار هوشمند

این روزها بیش از اینکه در خانه زندگی کنیم، وقتمان را در محل کارمان سپری میکنیم، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که از تجهیزاتی در آن استفاده کنیم که دغدغه هایمان را کمتر کند، و بتوانیم تعامل بیشتر با کارمندانمان داشته باشیم. تا آنها راحت باشند و بتوانند کارشان را به درستی انجام دهند.

محل کار هوشمند را با نام ها اداره دیجیتال و دفتر کار هوشمند هم میشناسند، این ادارات علاوه بر اینکه مصرف کاغذ کمتری دارند از تکنولوژی هایی استفاده میکنند میتواند از محیط زیست محافظت نماید، و بتواند با کاربران که کارمندان شرکت هستند تعامل داشته باشند.

چگونه دفتر کارمان را هوشمند کنیم ؟

به روش های مختلفی میتوان برای خود خانه ای هوشمند و دفتر کاری هوشمند داشت، که از انواع این اقدامات میتوان به موراد زیر اشاره کرد.

نصب دستگاه حضور و غیاب

از دغدغه هایی که همواره هم کارمندان و هم مدیران با آنها درگیر هستند، به موقع سرکار حاضر شدن کارمندان است، سیستم های حضور غیاب هوشمند اینکار را برای شما انجام میدهند. و میتوانید اطلاعات مربوط به ۵ الی ۵۰۰ نفر را داخل سیستم آنها ثبت کنید، این سیستم ها معمولا با استفاده از اثرانگشت یا کارت کار میکنند.

میز کار هوشمند و صندلی هوشمند

از مهمترین مشکلاتی که برای کارمندان اتفاق می افتد، گردن درد، گرفتگی عضلات و کمردرد هستند، که ناشی از استاندارد نبودن صندلی ها، مانیتور، و میز است، که میتواند باعث بروز بیماریهای شدید جسمی و به کارمندان و در نتیجه پایین تر بودن راندمان کاری آنها شود.

صندلی های هوشمند علاوه بر اینکه استاندارد هستند، میتوانند حالت نشستن کاربران را نیز تشخیص دهند، و از این طریق به شما اطلاع دهند که بد نشسته اید و همین میتواند باعث بروز دردهای جسمانی در شما شود.

برخی از این صندلی ها دارای ماساژور هم هستند، که در این حالت هیچ گونه خستگی در حین کار به سراغ شما نخواهد آمد.
میزهای هوشمند، دارای قفل هوشمند روی کشویشان هستند، که زمانی که وسیله یا پرونده ای را داخل آنها قرار میدهید دیگر لازم نیست نگران امنیت و حفظت از آن باشید.

نصب لامپ‌های هوشمند

شاید در اداره شما هم اینگونه باشد که برخی از محل ها دارای نور کافی نباشند، در حالی که برخی از بخش ها نور خیلی زیادی دارند، زمانی که از روشنایی هوشمند استفاده میکنید، همه بخش ها به اندازه نیاز روشنایی خواهند داشت و نیازی به صرف هزینه زیادی برای روشنایی نیست.

با استفاده از این سیستم ها شما میتوانید بدون اینکه از جایتان بلند شوید، لامپ ها را روشن کنید و با تنظیم یک ساعت خاص آنها را روشن و خاموش کنید. مثلا تنظیم کنید که در روز خاموش باشند و در شب و زمانی که هوا رو به تاریکی میرود خاموش شود.

نصب پنجره‌های هوشمند

در مقالات قبلی در مورد قفل الکترونیکی درب و پنجره صحبت کرده بودیم، اما در این بخش میخواهیم در مورد نصب پنجره های هوشمند صحبت کنیم، این پنجره ها مجهز به قفل و پرداهای هوشمند هستند، میتوانید با یک کنترل پرده ها را باز کنید و همچنین پنجره ها را نیز باز و بسته کنید.

دستیار صوتی هوشمند

دستیار صوتی هوشمند شما میتواند مانند یک منشی عمل کند، و کنترل تجهیزات شما را برعهده بگیرد، با استفاده از این تجهیزات میتوانید، جلسات خود را ست کنید و….

نصب قفل‌های هوشمند

از دیگر موضوعات مهی که در هر مکانی اعم از محل کار اهمیت دارد، این است که امنیت را برقرار کنیم، یکی از مضوعاتی که میتواند باعث افزایش امنیت در محل کار شما شود، نصب کردن قفل های هوشمند است، قفل الکترونیکی میتواند امنیت محل کار شما را تضمین کند، و جلوی ورود افراد بیگانه به دفتر کار شما را بگیرد.