قفل الکترونیکی که برای منزل استفاده می شوند معمولا دارای یک صفحه کلید یا دکمه هستند تا بتوانید در آنها اعداد را وارد کنید و قفل درب را باز کنید. امروزه، قفل های الکتریکی تنها درب منزل شما را باز نمی کنند بلکه شما می توانید با استفاده از آنها ماشین خود را هم باز و بسته کنید. برخی از این قفل ها با استفاده از کامپیوتر و موبایل هوشمند هم قابل استفاده هستند.

ایده ی اصلی قفل های الکتریکی بسیار ساده است. به جای اینکه از کلید استفاده کنید و نگران گم شدن آن باشید، تنها چند دکمه را فشار می دهید یا با استفاده از صفحه کلید رمزی را وارد می کنید تا درب منزل باز شود. برخی از این قفل ها با استفاده از کلید هم کار می کنند تا هنگام خروج از منزل با کلید در را قفل کنند. اگر شما از آن دسته قفل های الکتریکی دارید که سیلندر مکانیکی دارند ایمنی قفل شما به اندازه ی همان قفل مکانیکی خواهد بود. وقتی قفل دارای سیلندر مکانیکی می باشد دزدها به راحتی می توانند از آن عبور کرده و وارد منزل بشوند.

قفل های پیشرفته ی امروزی که به صورت وایرلس کار می کنند دارای یک صفحه ی کلید در معرض دید هستند. امروزه، قفل ها از تکنولوژی هایی مانند وای فای، بلوتوث و Z-Wave استفاده می کنند. اگر یک صفحه کلید و یا دکمه دارید هنگامی که رمز را می زنید حواستان را کاملا جمع کنید تا کسی متوجه رمز نشود؛ زیرا این افراد می توانند با استفاده از اطلاعات وارد شده به راحتی وارد منزل شما بشوند.

چرا باید قفل الکترونیکی بخریم ؟

– استفاده ی آسان. وقتی دست های شما از کیسه های خرید پر استو یا کودک تان را در بغل دارید خیلی راحت می توانید از این قفل الکترونیکی استفاده کنید و بدون نیاز به کلید درب را باز کنید.

– بچه ها. وقتی شما صاحب فرزند هستید باز و بسته کردن درها -وقتی آنها کوچک هستند و وقتی بزرگ تر می شوند و قبل از شما از مدرسه به خانه می آیند- بسیار آسان تر است. دیگر نگران گم کردن کلیدهایتان نباشید.

– راحتی. قفل الکترونیکی امنیت بالایی دارند و وقتی شما وارد منزل می شوید با یک صفحه کلید مجدد درب منزل را قفل می کنید. وقتی که درب منزل را با کلید باز و بسته کنید بعضی اوقات فراموش خواهید کرد که درب را قفل کنید. علاوه بر این، اگر بیش از یک نفر به سیستم منزل دسترسی دارند استفاده از رمز و صفحه کلید به مراتب آسان تر از کلنجار رفتن با دسته کلید است.