در این مقاله به بررسی وضعیت روشنایی ویژه و قفل های هتلی استفاده شده در هتل های ایران می پردازیم و جنبه های مختلف آن را مورد بحث قرار می دهیم..

در نورپردازی دو جنبه مختلف زیبایی شناسی و بعد الکتریکی ، جنبه های مختلفی از موضوع دخیل هستند، که رابط بین معماران و مهندسان مشاور برق است. با توجه به شرایط متاستاتیک و نحوه استفاده از این فناوری ، عدم توجه به بعد فنی ، پروژه را به ورطه پرتگاه سوق می دهد.

طراحی روشنایی علی رغم ارتباط نزدیک با گروه مهندسی برق ، این گروه مستقل از مجموعه است و علی رغم ارتباط نزدیک با معماری داخلی و طراحی داخلی ، از این گروه نیز متمایز است. به دلایل زیر ، برای یک بخش یا گروهی که دارای بستر نفوذ در این دو منطقه است ، توصیه می شود که روشنایی را دنبال کنند.

نورپردازی خود پس از تبدیل منابع نور از لامپ های رشته ای و هالیدهای فلزی به LED ، دچار یک انقلاب جدی شده است و این تحولات به سرعت و اساساً فیکسچر این چراغها را تغییر داده است. بنابراین نمی توان این تحولات را برای مجموعه هایی صرفاً معماری یا سایر موارد خاص مورد بررسی قرار داد.

یک هتل به انواع مختلفی از چراغهای با نورپردازی و قفل های هتلی با طرح های مختلف نیاز دارد ، هر برند پاسخگوی یک سری خواسته ها است. بنابراین تولید چراغهای هتل از یک یا دو مارک امکان پذیر نیست و عملا ترکیبی از مارک های مختلف برای تهیه کالاهای مربوطه لازم است. بنابراین دریافت کامل این محصول از سایر افراد برای بررسی فنی بسیار دشوار خواهد بود.

به طور عملی ، چراغ ها برای کار بهینه نیاز به سرویس دهی مناسب دارند و در صورت عدم سرویس دهی توسط پرسنل آموزش دیده ، ممکن است در زمان خدمت لامپ ها آسیب دیده و یا ممکن است عملکرد محصول مختل شود.

بنابراین ، تیم متخصص مربوطه باید توسط پرسنل آموزش دیده آینده آموزش داده شود. آنها معمولاً در هتل ها برای تأمین هزینه کار گروه های برقی استفاده می شوند که دانش کافی از این خدمات دوره ای ندارند و این می تواند باعث آسیب جدی در چراغ های مناطق مختلف لابی ، راهروها ، اتاق های نشیمن ، استخرها و مناطق مرطوب ، نمای شود. ، سقف باغ ، تراس ، فضای سبز سبز ، رستوران ها ، سالن ها ، کافی شاپ. صبحانه سرو می شود

نورپردازی در لابی ، اگرچه از قوانین خاصی پیروی نمی کند اما در این مقاله طبقه بندی شده و مورد بحث قرار می گیرد. برای نورپردازی ویژه و حرفه ای در هتل های ایرانی در لابی با دو دسته نور مقابله خواهیم کرد:

این مجموعه از لامپ ها باید از تأمین چراغ اصلی لابی اطمینان حاصل کنند ، سبک بودن لابی متناسب با ساعت و شرایط مورد نیاز کاربر مربوطه و همچنین سیستم مربوطه پروتکل های مربوطه را در اختیار کنترل کننده قرار می دهد. پروتکل ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند ، اما باید به کاربر کنترل حداقلی داده شود. لامپ ها معمولاً از سقف های بلند در لابی نصب می شوند و این کار را انجام می دهند.

برای اشنایی با قفل های دیجیتال کلیک کنید.

به نظر می رسد با استفاده از نرم افزار شبیه ساز ، می توان به راحتی چراغهای مناسب را نصب کرد.

بهتر است کیفیت چراغ های موجود در این منطقه را از کارشناسان مربوطه انتخاب کنید ، زیرا با وجود سقف های باند و همچنین موقعیت لابی هتل ، معمولاً مالکان تمایلی به اختصاص زمان زیادی به خدمات آینده ندارند.

رنگهای سبک معمولاً از بین رنگهای سفید گرم (بین k2700 تا ۳۰۰۰ کیلومتر) انتخاب می شوند.

فضای دلربا و اوج ظرافت ، معمولاً توسط گروهی از معماران در لابی هتل نمایش داده می شود ، و در اصل لابی هتل فضایی جذاب است که مختصراً از معماری ، زیبایی ، لوکس بودن ، خدمات هتل ، خدمات به مشتری ارائه می دهد. و غیره چنین سبکی از هتل در این شورا نمایش داده می شود. بنابراین مطابق با این وظایف ، معمار با مهندس روشنایی باید موارد فوق را رعایت کند.

معمولاً در چراغ های تزئینی ، عناصر طراحی داخلی ، چه آنها از دیوار یا سقف نور ساطع می شوند ، یکی از عناصر اصلی طراحی هستند.

بسیاری از طراحان از عناصر کمکی استفاده می کنند. به عنوان مثال ، عناصر سقفی معمولاً از طرح های کریستالی یا اشکال سازگار با محیط زیست استفاده می کنند که چراغ ها را روشن می کند.