یکی از پرکاربردترین نمونه های قفل های الکترونیکی، قفل های هتلی هستند این قفل ها را میتوان در کاربردهای گوناگونی استفاده کرد. پرکاربردترین نوع قفل ، قفل هتلی است. برای استفاده از این قفل ها کارت استفاده میشود و ظاهری فوق العاده شیک دارند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی برای نگهداری از قفل هتلی را بررسی کنیم.

نکات استفاده از قفل هتلی

مراقبت از کلید مکانیکی در جایی امن

همه انواع قفل های الکترونیکی یک کلید مکانیکی یدک دارند. در صورتی که به دلایل مختلف مثل اتمام شارژ باطری نتوانستید از کارت استفاده کنید، میتوانید از کلید مکانیکی استفاده کنید. معمولا قسمت قفل مکانیکی این قفل ها را برای ظاهر زیبا تر با استفاده از کاور میپوشانند. حتما در زمان خرید قفل کارتی و هتلی دستورالعمل استفاده از قفل مکانیکی آن را مطالعه کنید.

تنظیم دقیق ساعت

برای عملکرد دقیق این نوع قفل ها نیاز است که حتما ساعت آنها به دقت تنظیم شده باشد، به منظور عملکرد بهتر قفل هتلی و کارتی خود هر چند وقت یک بار ساعت آن را چک کنید و در صورت تنظیم نیودن آن را تنظیم کنید. روش اینکار مانند ساعت های دیجیتال معمولی است.

روغن کاری قفل دیجیتال

در صورتی که دستگیره دیحیتالی به درستی کار نمیکنند نیاز است که آنها را در دوره های مشخصی روغن کاری کنید. برای اینکار روغن را برروی مغزی دستگیره اسپری کنید. اما توجه داشته باشید که در هیچ حالتی روغن را به موتور اسپری نکنید و بیش از حد هم روغن استفاده نکیند که در هنگام استفاده کردن دست شما روغنی شود و روغن از آن چکه کند.

تعویض باتری

در صورتی که شارژ باتری قفل الکترونیکی به پایان برسد، دیگر کار نمیکند. وقتی باتری ضعیف باشد. وقتی که کارت را مقابل آن قرار دهید هشدار میدهد. در این زمان ها باید در اولین فرصت باتری را تعویض نمایید.