بدون شک همه ما در هر قسمت از زندگی مان دوست داریم که از تکنولوژی های مختلف استفاده کنیم تا هم امنیت و ایمنی ما در زندگی روزمره افزایش یابد و هم سرعت و راحتی در زندگی مان بیشتر شود . قفل هوشمند یکی از اجزای خانه هوشمند و یا استفاده از تکنولوژی در زندگی این روزهاست . نصب یک قفل هوشمند روی درب های خانه یا محل کار مزایای زیادی دارد که در این مقاله می خواهیم به تعدادی از آنها اشاره کنیم :

  • کاربرد قفل های هوشمند بسیاری راحت است

شاید همه ما با شنیدن نام قفل هوشمند این طور فکر کنیم که شاید استفاده از آن برای کودکان یا سالمندان کمی سخت باشد . اما جالب است بدانید که استفاده از یک قفل هوشمند بسیار راحت تر از چیزی است که تصور میکنید.

شما برای باز کردن یک قفل هوشمند فقط نیاز دارید که اثر انگشت تان را روی سنسور بگذارید تا درب برای شما باز شود یا یک برچسب روی گوشی تان بچسبانید تا به محض نزیدک کردن آن به قفل هوشمند درب برای شما باز شود . همین طور می تواند به کمک گوشی موبایل تان و حتی از راه دور دربی که قفل هوشمند روی آن نصب شده است را باز کنید

  • قفل هوشمند سرعت را به زندگی تان می آورد

با نصب قفل هوشمند شما دیگر نیاز ندارید به محض اینکه پشت درب می رسید دقایق زیادی را صرف پیدا کردن کلیدهای پر دردسر کنید . یا دیگر وابسته به کلیدها نیستید که با گم شدن آنها یا جا گذاشتن آنها پشت درب ساعت ها معطل بمانید و گرفتار شوید . با نصب قفل اثر انگشتی هوشمند به محض اینکه شما پشت درب میرسید با گذاشتن انگشت خودتان روی سنسور درب برای شما باز می شود .

فقط همین و یا در قفل کارتی شما با نزدیک شدن به قفل نیاز نیست حتی کارت را از کیف تان در بیاورید و به قفل نزدیک کنید بلکه به محض نزدیک شدن شما به درب ورودی درب برای شما باز میشود . این نوع قفل هوشمند کارتی در هتل ها بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .

  • قفل هوشمند باعث افزایش امنیت محل زندگی و کار شما میشود

مشخصا زمانی که ما مجبور بودیم از قفل های کلیدی استفاده کنیم دائما مجبور بودیم برای افزای شامنیت مغزی قفل را تعویض کنیم تا اگر کسی کلید را کپی کرده باشد نتواند به صورت غیر مجاز وارد شود یا از نرده های آهنین برای افزای شامنیت درب های ورودی استفاده کنیم .

اما با ورود قفل های هوشمند به بازار قفل ها دیگر نیاز نیست به هیچ وجه شما نگران باشید . چون فل های هوشمند ضد هک هستند و از طرفی فقط با اثر انگشت یا چهره شما باز میشوند و هیچ فرد غیر مجازی نمی تواند بدون اجازه ورود از طرف شما وارد محل شود .

علاوه بر این اگر کسی قصد ضربه زدن به بدنه قفل هوشمند را داشته باشد و بخواهد از این طریق وارد شود قفل دیجیتالی دارای سیستم هشدار دهنده است و آلارم شروع به فعالیت میکند و به شما هشدار میدهد . همچنین زمانی که شما فراموش می کنید درب را قفل کنید قفل هوشمند به صورت اتومات قفل می شود تا امنیت محل زندگی یا کار شما را تامین کند .