در مقالات قبلی سایت بررسی کردیم که برای دسترسی ایمن به اتاق های هتل میتوان انواع مختلف قفل هتلی استفاده کرد، روش دسترسی به قفل های هتلی به این شکل است که میتوان با استفاده از کارت، رمز یا دستبند های الکترونیکی مخصوص به آنها دسترسی داشت، اما این روز ها تکنولوژی جدیدی به بازار راه پیدا کرده است که امکان دسترسی به قفل ها با استفاده از تلفن همراه را فراهم کرده است.

پر کاربردترین روش دسترسی به اتاق های هتل با استفاده از کارت و یا کلید های مکانیکی است، دلیل محبوبیت این قفل های هتلی و استفاده از دسترسی با استفاده از کارت این است که میتوان از یک کارت برای تمام دسترسی های مورد نیاز استفاده نمود و همچنین حمل و قفل کارت ها خیلی آسان است.

مثلا زمانی که کارت را از پذیرش هتل تحویل میگیرید میتوانید به همه بخش های مورد نیاز مانند مجتمع های تفریحی، اتاق و پارکینگ دسترسی داشت، اما روش جدید تر که امکان کنترل به وسیله تلفن همراه را فراهم میکند باعث فراهم شدن راحتی بیشتری برای کاربران شده است. به این دلیل که مسافران دیگر حتی لازم نیست نگران کم کردن کارت ها یا جا گذاشتن آنها باشند چون کلید همان تلفن همراهشان است.

تنها مشکلی که در استفاده از قفل های کارتی هتلی وجود دارد نیاز به دسترسی داشتن به اینترنت است که اگر هتل شما امکان دسترسی به اینترنت رایگان را به ارئه میدهد این مشکل هم رفع خواهد شد.

مزایا استفاده از دسترسی تلفن همراه در هتل ها

  • راحتی در استفاده از قفل های هوشمند هتلی، استفاده از تلفن همراه برای باز کردن قفل ها بسیار ساده است.
  • دیگر لازم نیست نگران گم کردن کارت و یا کلید های مکانیکی باشید.
  • امنیت بسیار بالا، استفاده از قفل های با تکنولوژی جدید توانسته است امنیت کاربران را افزایش دهد.