در مقالات قبلی سایت در مورد قفل الکترونیکی و خرید این قفل ها صحبت کرده بودیم، در این نوشته قصد داریم در مورد انواع این قفل ها صحبت نماییم. در ادامه مراحل نصب قفل الکترونیکی را بررسی خواهیم کرد.

مراحل نصب قفل دیجیتال

اجزای قفل های الکترونیکی

همه قفل های الکترونیکی دارای سه بخش اصلی هستند، که این بهش ها شامل: بدنه اصلی و یا خارجی قفل، بدنه داخلی قفل و مغزی آن هستند. که برای نصب کردن قفل ها باید این سه بخش را به هم متصل نمود. و روی درب ورودی خانه یا محل کار نصب کرد.

بدنه بیرونی قفل های دیجیتال شامل بخش های، سنسور اثر انگشت، کارت خوان و یا صفحه کلید برای وارد کردن رمز است. و در برخی از مواقع و برخی از مدل های این قفل ها دارای بخشی برای کلید مکانیکی اضطراری هم هستند، همچنین به این دلیل که این قفل ها با استفاده از باتری کار میکنند بخشی برای وارد کردن باتری هم دارند

۱- محل قرارگیری قفل را مشخص نمایید:

برای نصب کردن قفل های الکترونیکی باید دقت کنید جایی که برای آن انتخاب میکنید، مناسب باشد و تراز باشد، بهتر است که اگر دانش کافی برای اینکار ندارد از متخصصان اینکار کمک بگیرید. تا کارهای مربوط به نصب قفل را انجام دهد و اگر قفل مشکلی داشت، بتوانید از خدمات پس از فروش آن هم استفاده کنید.

۲- سوراخ کاری

برای نصب کردن باید جای نصب قفل را روی درب با استفاده از دریل مشخص نمایید، برای اینکار یک شاابلون استاندارد وجود دارد، آن را روی درب قرار دهید و محل پیچ ها و میخ ها را سوراخ نماید. باید توجه داشته باشید که دقیقا بر طبق شابلون اینکار را انجام دهید. و سپس اجرای قفل را طبق الگو روی درب استفاده از پیچ ها نصب کنید.

۳- تنظیم کردن بخش های مختلف قفل

پس از اینکه نصب کردن به پایان رسید، باتری ها را درون آن قرار دهید، و سپس رمز، کارت یا اثر انگشت را در آن ثبت کنید، اینکار بسته به مدل قفلی که استفاده میکنید متفاوت است.
اگر از قفل رمزدار استفاده میکنید باید رمز عبوری انتخاب کنید که به سادگی قابل حدس زدن نباشد و اگر از قفل کارتی استفاده میکنید، کارتتان را دور از دسترس دیگران قرار دهید، .و اگر کارت را گم کردید، حتما از طریق نرم افزار آن را غیر فعال نمایید.

۴- فعال کردن گارانتی

برای اینکه بتوانید از خدمات پس از فروش قفل پس از نصب آن برخوردار شوید حتما باید فرم گارانتی ر پر کنید، در صورتی که کار نصب را به نمایندگی خود قفل بسپارید، غیر از امضای فرم کار دیگری نیاز نیست که انجام دهید.