یکی از انواع قفل باشگاهی، قفل استخری است. مهم‌ترین ویژگی یک قفل استخری مقاومت بالای این قفل در برابر رطوبت می‌باشد. در واقع قفل استخری یک نوع قفل الکترونیک است که جایگزین قفل‌های قدیمی شده و امنیت و راحتی را برای استفاده کنندگان به ارمغان آورده است. منبع تغذیه این قفل‌ها باتری قلمی است. معمولاً اکثر قفل‌های استخری مصرف انرژی پایینی دارند.

قفل استخری شامل بخش‌های متعددی از جمله: مچ بند، کارت، کارت خوان و منبع تغذیه می‌باشد. این قفل‌ها قابلیت اضافه نمودن ریموت کنترل را نیز دارند و بر روی انواع درب چوبی، فلزی و ام دی اف قابل نصب می‌باشند. از معروف ترین قفل استخری می‌توان به قفل روستیک اشاره کرد. نصب قفل استخری بسیار آسان است و به راحتی جایگزین قفل‌های قدیمی می‌شود.

روش‌های دسترسی به قفل استخری

برای استفاده از قفل استخری و باز و بسته کردن قفل کمد استخر سه روش وجود دارد:

دسترسی به وسیله کارت

در این روش برای اولین استفاده از قفل وجود کارت مستر الزامی می‌باشد. پس از راه اندازی قفل می‌توان به هر کاربر، کارت یوزر را تحویل داد و کاربران به وسیله آن از کمد استفاده نمایند. در صورت گم شدن کارت امکان تعریف مجدد برای کاربر امکان پذیر است.

دسترسی به وسیله مچ بند

این مچ بندها دارای جنس پلاستیکی هستند و با قرار دادن صفحه مچ بند بر روی کارت خوان امکان استفاده از کمد میسر می‌شود. این مدل از دسترسی بسیار مناسب استخرها و مراکز ورزشی است. زیرا این مچ بندها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند و به دست افراد نیز آسیبی وارد نمی‌کنند.

دسترسی توسط تگ پلاستیکی

تقریباً شبیه یک جا کلیدی بوده و بیشتر برای مکان‌هایی غیر از استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای قفل استخری

با توجه به این که در دنیای مدرن امروزی استفاده از تجهیزات و قفل های هوشمند گسترده شده است و در واقع حرف اول را می زند از همین رو مچ بند استخر با استقبال بسیاری روبه رو شده است و به دلیل استفاده آسان و عمر بالایی که دارند بیشتر ارگان ‌ها و باشگاه ها از این مچ بند ها استفاده می کنند.

برای اماکنی مثل هتل ها یا باشگاه های ورزشی دادن این نوع خدمات و امنیت به مشتریان می تواند که باعث جذب مشتریان بیشماری شود زیرا برای همه افراد امنیت بسیار مهم و ضروری می باشد پس می توان که با ارائه خدمات نوین مشتریان بیشتری را جذب و از اقتصادی رشد زیادی کرد

امروزه با استفاده از مچ بند باشگاهی علاوه بر سهولت امکان گم شدن و یا به سرقت رفتن آن ها به راحتی می توانید مچ بند استخر را در دست خود بیندازید  و در موارد لزوم از آن استفاده ‌کنید.

تکنولوژی مدرن این امکان را برای شما فراهم نموده است که با لمس گیت های ورودی و همچنین لمس کمد درب بر روی شما باز شود و بتوانید از آن استفاده کنید و با توجه به وزن سبک و استفاده آسانی که دارد می توان از مچ بند استخری و باشگاهی در موارد گوناگونی استفاده کرد.

 

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/5198823/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%88-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D9%85%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84