نصب قفل های الکترونیکی مزایای زیادی دارند که چند نمونه از آنها در زیر آمده است.

۱) با نصب قفل الکترونیکی اثر انگشتی نیاز به حمل کارت یا کلید نیست

زمانی که این قفل‌ها را نصب می‌کنید خیالتان راحت است زیرا دیگر نیازی نیست با خود کلید حمل کنید (حتما همه‌ی ما سابقه‌ی گم کردن و یا جا گذاشتن کلید در مکان‌های مختلف را داریم). زمانی که با دست پر از خرید به درب منزل می‌رسید نیازی نیست به دنبال کلید یا کارت بگردید و تنها با یک اثر انگشت ساده وارد منزل می‌شوید.

۲) با نصب قفل الکترونیکی اثر انگشتی نیاز به حفظ رمز ورود نیست

این مورد برای کسانی که حافظه‌ی خوبی ندارند یک مزیت فوق‌العاده به حساب می‌آید. خوب است بدانید که با نصب قفل‌های الکترونیکی دیگر هیچ عدد و رمزی را نیاز ندارید و به راحتی می‌توانید تردد کنید.

۳) قفل الکترونیکی اثر انگشتی ایمنی بالا دارد

اثر انگشت هر فرد متعلق به خودش است و هیچ دو نفری اثر انگشت مشابه ندارند. این قفل‌ها به شما این اطمینان را می‌دهند که به جز خودتان هیچکس نمی‌تواند درب منزل را باز کند و شما با خیالی آسوده منزل را ترک خواهید کرد و به کارهای روزمره‌ی خود خواهید رسید. این را هم بدانید که اثر انگشت شما تا آخر عمر ثابت است و تغییری نخواهد کرد پس دیگر هیچ‌گاه مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. هم‌چنین، سیستم این قفل‌ها به شیوه ای طراحی شده است که امکان نفوذ به آن نزدیک به صفر است.

اگرچه این قفل‌ها دارای مزایای بسیاری هستند ولی باید در نظر داشت که تغییرات آب و هوایی و هوای سرد ممکن است باعث شود که دستگاه اثر انگشت شما را خوب شناسایی نکند و یا حتی درب برای شما باز نشود. پس زمانی که قصد دارید قفل مناسب خریداری کنید باید به همه‌ی جوانب توجه کنید تا قفل دیجیتال مناسب منزل خود را خریداری کنید.