قفل کارتی یکی از انواع قفل دیجیتال است که با تکنولوژی های مختلف کارتی و با استفاده از کارت عمل میکند، استفاده از این قفل ها امنیت خانه و محل کار را تامین میکند، زمانی که از این قفل ها استفاده میکنید دیگر نیازی به استفاده از کلید های مکانیکی نیست،  از این قفل ها معمولا در هتل ها و شرکت های بزرگ استفاده میشود. برای هر یک از این قفل ها میتوان تا ۲۰۰ کارت ثبت کرد. در این نوشته به انواع کارت هایی که برای این کارت ها استفاده میشود اشاره میکنیم.

اگر از این قفل های کارتی برای باز کردن درب استفاده میکنید باید با انواع کارت های قابل صدور هم آشنا باشید و روش کار با هر یک از آنها را بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع این کارت ها را بررسی کنیم.

 

انواع کارت ها

انواع کارت ها

۱- کارت time

یکی از کارت هایی است که برای قفل های هتلی صادر میشود،برای صدور این کارت ها از طریق نتظیم ساعت استفاده میشود تا برای گزارش گیری بتوان از آنها استفاده کرد.  از این کارت زمانی استفاده میشود که زمان و ورود خروج مهم باشد و بخواهید برای دسترسی یک زمان مشخص را در نظر بگیرید.

 

۲- کارت rest

این کارت زمانی استفاده میشود که نیاز به بازیابی اطلاعات داخل قفل باشد، از کارت میتوان در قفل های کارتی و قفل های هتلی استفاده کنید.

 

۳- کارت مستر

این کارت یکی از مهمترین کارت های قابل صدور برای این قفل ها است که تمامی امکانات مدریریتی لازم برای کار با قفل ها را دارا است،  با استفاده از این کارت این امکان را دارید که در هر زمانی قفل درب ها را باز کنید.

برای اشنایی با قفل هوشمند کلیک کنید.

۴- کارت clear

این کارت برای زمان هایی به کار میرود که نیاز به پاک کردن اطلاعات روی باشد، برای بازگرداندن تنظیمات قفل به حات کارخانه باید از کارت clear  استفاده کرد.

۵- کارت گزاش گیری

همانطور که از نام این کارت میتوان فهمید این کارت ها برای گزارش گیری کاربرد دارند، این قفل ها یکی از مهمترین کارت هایی هستند که برای قفل الکترونیکی میتوان تعریف کرد. با استفاده کردن از این قفل میتوان تمامی عملیات های لازم در هتل را انجام داد.

 

۶- کارت مهمان

برای قفل های درب هتل میتوان کارت مهمان تعریف کرد و برای هر یک از کارت های مهمان میتوان اطلاعاتی مانند شماره مهمان، شماره اتاق را داخل قفل ثبت کرد. قفل های کارتی توسط فردی که کارت مستر را در اختیار دارد تعریف میشود و میتوان روی آنها محدودیت های زمانی و مکانی مختلفی اعمال کرد و تنها تحویل به صاحب هتل میشوند.

 

۷- کارت خانه داری

این کارت برای خانه دار و شخصی که اتاق را تمیز میکند صادر  میشود، با در دست داشتن این کارت میتوان درب اتاق ها را باز کرد. اما از آنجایی که خانه دار باید به اتاق های مختلفی دسترسی داشته باشد، این قفل ها تعیین میشود که با استفاده از یک کارت میتوان به دستگیره های مختلف دسترسی داشت و اقدام به باز کردن قفل آنها کرد.