متاسفانه راه های ورود غیر مجاز به خانه نگرانی مشترک بسیاری از خانواده ها است . با توجه به آمارهای بالای سرقت از منازل ، امنیت خانه در برابر سارقین امری ضروری است و همه می خواهیم خیالمان از امنیت محل زندگی مان در برابر بسیاری از مزاحمت ها راحت باشد .

در این مقاله قصد نداریم به بررسی ارزش اموال و ضرورت امن نگه داشتن آن ها بپردازیم بلکه آن چه مهم است تاثیرات فیزیولوژیکی است که در نتیجه از دست دادن این اموال متحمل خواهید شد .

وقتی خانه ای می خرید لازم است برای نگهداری آن هزینه کنید . چه خانه و چه آپارتمان ، در وهله اول نگرانی شما فراهم ساختن محیطی امن برای خانواده است . با اینکه سرقت از منازل در سراسر کشور رخ می دهد اما در برخی مناطق نرخ سرقت بالاتر است .

راه حل ایمن نگه داشتن خانه در برابر سارقین چیست ؟

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که در ایمن نگه داشتن خانه در برابر سارقین به شما کمک می کند ؛ منزل مسکونی یا محیط کار ؛ مجتمع تجاری یا اداری . برای هر یک از این محیط ها لازم است تدابیری برای ایمنی بیشتر اندیشیده شود .

از شر قفل های قدیمی و نا امن خلاص شوید

حتما می دانید که بسیاری از قفل های قدیمی را می توان با یک ابزار نوک تیز یا گیره مو باز کرد . حتی در سایت هایی مانند یوتیوب هم ویدیوهای زیادی است که نحوه باز کردن این قفل ها را آموزش می دهد.

یک قفل نا امن راه حل ساده و راحت سارقین برای ورود به منزل است . اما خبر خوب آن است که قفل دیجیتال به آخرین تکنولوژی ها مجهز شده است تا خانه هایی امن تر و هوشمند داشته باشیم . سازندگان قفل های دیجیتال در طراحی این قفل ها از تکنولوژی های روز دنیا از جمله RFID ، بلوتوث ، سیستم بیومتریک مانند اثر انگشت و صفحه کلید بهره برده اند .

با قفل های مجهز به سیستم شناسایی فرکانس رادیویی می توانید برای باز کردن درب منزل ، محل کار و هتل از کارت استفاده نمایید و اگر تکنولوژی روز دنیا در قفل دیجیتال را با آغوشی باز بپذیرید دیگر لازم نیست قفل الکترونیکی را با کلید باز کنید . RFID این امکان را به شما می دهد که با کارت یا کد امنیتی وارد منزل شوید و دیگر کلیدتان را با خود حمل نکنید .

سیستم های هشدار نصب کنید .

علاوه بر قفل دیجیتال ترفندهای دیگر را نیز پیاده کنید تا خانواده شما احساس آرامش بیشتری داشته باشند و بتوانید با اطمینان خاطر به سفر بروید .
با توجه به آمارهای ارائه شده سایت consumersadvocate احتمال سرقت از خانه هایی که در آن ها زنگ هشدار نصب شده است ۶۰ درصد کمتر است .
سیستم های هشدار دهنده مانع بزرگی برای بسیاری از مزاحمت ها به حساب می آید .

با نصب یک سیستم هشدار دهنده حتی در مواقعی که در منزل نیستید گویی فردی حضور دارد و احتمال سرقت کمتر می شود .
نصب این سیستم در کنار قفل دیجیتال برای افرادی که دائما در سفر هستند یا کودک خردسالی در منزل دارند راه حل بسیار مناسبی است .

مطمئن شوید منزل شما از روشنایی کافی برخوردار است .

روشنایی کم منزل شما را به طعمه ای برای سارقان تبدیل می سازد و تهدیدی برای امنیت خانه شما به حساب می آید . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به حیاط بزرگ برای منزل تان علاقه مندید یک راه حل مناسب استفاده از لامپ های LED است زیرا که هزینه نگهداری آن ها پایین و از روشنایی خوبی برخوردارند .
چراغ های دارای سنسورهای حرکتی نه تنها امنیت منزل شما را افزایش می دهند بلکه در ایجاد فضای رمانتیک و مورد پسند نیز به یاری شما می آیند .

گاو صندوق دیجیتال بخرید.

آخرین راه حلی که در این مقاله ارائه می دهیم گاو صندوق دیجیتال است که داشتن آن در منزل آرامش خاطر فوق العاده ای به دنبال دارد .
حتی اگر درب های منزلتان را به قفل دیجیتال مجهز کرده اید ، میزان روشنایی را تنظیم نموده اید توصیه می شود یک گاو صندوق دیجیتال بخرید و مدارک مهم ، طلا و جواهرات و پول نقد خود را در آن حفظ نمایید .

به این ترتیب استفاده از ابزارهای مناسب می تواند امنیت شما تا میزان قابل توجهی افزایش دهد . با فراهم کردن یک محیط امن خانواده شما با خیال راحت و احساس آرامش و رضایت بیشتری در خانه می مانند به خصوص در مواقعی که در سفر به سر می برید .

راه حل شما برای ایمن نگه داشتن خانه در برابر سارقین و برقراری امنیت بیشتر در محل زندگی تان چیست ؟
نظرات خود را برای ما ارسال نمایید و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید .