دستگیره های درب کارتی که با نام قفل کارتی شناخته میشود یکی از سیستم های امنیتی است که در مکان های مختلف از آنها استفاده میشود، استفاده از این تکنولوژی دسترسی سارقان به قفل دشوار میکند، این قفل ها از مکانیزم جدیدی استفاده میکنند و علاوه قفل کردن درب دارای تکنولوژی های دیگری مانند: آلارم هشدار، قفل کودک، سیستم اعلام حریق و گزارشگیری هم هست، که حریم خصوصی افراد را حفظ میکند.

زمانی که از این قفل های کارتی استفاده میکنید میتوانید کنترل دسترسی را کنترل نمایید تا تنها افراد خاص با سطح دسترسی مشخص با در دست داشتن کارت بتوانند درب را باز کنند.

کارت را میتوان به کلید های قفل های مکانیکی تشبیه کرد، که به عنوان یک نشانگر امنیتی استفاده میشود و میتوان به آنها با استفاده از این کارت ها دسترسی داشت، البته دردسر های استفاده از کارت از قفل مکانیکی بسیار کمتر است، به عنوان مثال در صورتی که کلید مکانیکی را گم کنید مجبورید تمام قفلتان را تعویض کنید اما زمانی که از قفل کارتی استفاده میکنید تنها لازم است که کارت را باطل نمایید، تا شخصی که کارت را میبابد نتواند به قفل شما دسترسی داشته باشد.

دیگر مزیت قفل های هوشمند کارتی در مقایسه با قفل مکانیکی این است که سارقان زیادی با مکانیزیم کار آنها اشنایی ندارند و نمیتوانند به سادگی آنها را باز کنند در صورتی که نحوه باز کردن قفل های مکانیکی را تقریبا تمام سارقان میدانند.

کارت هایی که برای دسترسی به این قفل ها استفاده میشوند انواه گوناگونی دارند، کارت های RFID, NFC و … از انواع کارت هایی هستند که برای دسترسی به قفل ها استفاده میشوند. عملکرد این کارتها مشابه هم است اما تنها در مسافتی که پشتیبانی میکنند متفاوت هستند.

بهترین دستگیره های کارتی موجود در بازار

در حال حاضر میتوان مدل های مختلفی از دستگیره های کارتی را در برند ها و کارایی های متفاوت در بازار یافت اما بهترین قفل های موجود از برند، یوکا ، سامسونگ و یال هستند.