در اینجا به برخی از متداول ترین انواع قفل هایی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند قفل های الکترونیکی درب می پردازیم. قفل ها همراه همیشگی درها هستند به همین دلیل انواع مختلفی از درب ها  و انواع مختلفی از قفل درب وجود دارد که هر کدام دارای کاربردهای مختلفی هستند.

از این نظر قفل هایی وجود دارد که برای فضاهای مسکونی کاملاً مناسب است و برخی از آنها برای ساختمانهای تجاری مناسب تر هستند. در اینجا به برخی از متداول ترین انواع قفل هایی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

قفل های اهرمی بی سیم

از قفل های اهرمی بی سیم به طور گسترده ای در قفل های تجاری استفاده می شود. ممکن است امروز حتی بدون خودتان آن را بدانید از یکی از این درها عبور کرده باشید.

قفل های اهرمی منحصراً در ساختمان های تجاری استفاده نمی شوند ، اما معمولاً کمتر در درب های مسکونی نصب می شوند. اما ، در صورت درخواست مالک یا مالک ، از این قفل ها نیز می توان استفاده کرد. این قفل ها برای استفاده بیش از حد تولید می شوند.این بدان معنی است که درهای ساختمان تجاری نسبت به درهای املاک مسکونی ترافیک بیشتری دارند.

توجه داشته باشید که نباید قفل های اهرم مغزی را با برخی دیگر از قفل های اهرمی اشتباه کنید ، که در فضاهای تجاری نیز به عنوان قفل درب تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال قفل های فشار دکمه ای یکی دیگر از انواع قفل های تجاری است که در کلیه آنها استفاده نمی شود.

قفل های اهرمی را می توان با یک کلید یا ترکیبی از کلید و دکمه باز کرد. برای این نوع قفل الکترونیکی ، یک دکمه فشار در قسمت داخلی و یک دکمه کلید در قسمت بیرونی قرار داده شده است تا افراد با دسترسی به کلید بتوانند وارد شوند.

قفل اهرمی از اجزای مختلف ساخته شده است که برخی از آنها در ساخت قفل در مشاغل دیگر متداول است. اجزای اصلی قفل های اهرمی ، اهرم های داخلی و خارجی ، حلقه های داخلی و خارجی ، لچ ها ، شاسی هستند.

بیشتر هسته های قفل مورد استفاده در قفل های قفل اهرمی با قفل های قفل شده استاندارد هستند (دقیقاً مانند پین های داخلی). یکی از نشانه های بارز این ویژگی ، مسئولیت اهرم در قفل درب است.

قفل های زبانه دار

مانند قفل های قفل اهرمی که در ابتدا به آن اشاره شد ، قفل زبانه دار یکی از محبوب ترین قفل های تجاری است دلیل محبوبیت ، قدرت و قابلیت اطمینان آنها است. قفل های زبانه دار سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند ، و این فقط به دلیل محبوبیت آنها است.

به غیر از قدرت عمومی آنها ، قفل های زبانه دار برای فضاهای تجاری بسیار مناسب هستند زیرا از دوام ، بادوام بوده و آسیب نمی بینند.این قفل ها برای مکان هایی که بسیاری از افراد در آن سفر و باز و بسته می شوند ایده آل هستند.

قفل دیجیتال زبانه دار در استفاده از قفل های موجود در تجارت بسیار مؤثر است و از عملکرد داخلی بسیار خوبی برخوردار است. قفل زبانه ای از چندین عنصر اصلی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا قفل های بسیار مطمئن در تجارت در اختیار کاربران قرار دهد.

اجزای اصلی این قفل ها شامل بدنه قفل ، قفل زبانه ، قفل بند ناف ، صفحه قفل و دسته قفل است. علاوه بر این مؤلفه های کلیدی ، برخی از مؤلفه های اضافی نیز وجود دارد که می توان از آنها در قفل تب استفاده کرد. این اجزا شامل صفحات چفت (صفحه قفل) ، حلقه قفل ، صفحه قفل خارجی و سوئیچ باز و بسته می شوند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، قفل بسیار بادوام است و آن را به گزینه ای عالی برای فشارهای استفاده تجاری تبدیل می کند. اندازه پیچ های داخل قفل برگه نقش بسیار مهمی در دوام آن دارد.

قفل های کلیدی در وسط بدنه قفل قرار می گیرند و باعث می شوند در دسترس کمتری قرار بگیرند و در برابر نیروی مورد نیاز برای باز شدن مقاومت می کنند. علاوه بر این ، قفل زبانه ها تعداد بیشتری از چرخش کلید را دارند ، بیشتر به این دلیل که اجزای داخلی آنها بسیار قدرتمند هستند ، به این معنی که می توان از این قفل برای مدت طولانی استفاده کرد.

قفل صفحه کلیدی

از قفل های صفحه کلیدی می توان برای خانه ها و آپارتمان ها استفاده کرد ، اما بیشتر این قفل ها معمولاً در قلمرو تجاری مورد استفاده قرار می گیرند زیرا ویژگی های منحصر به فردی دارند.

این ویژگی ها آن را به انتخاب بهتری برای ساختمانهای تجاری تبدیل کرده و می تواند بسیاری از کارمندان را بدون به خطر انداختن سطح امنیتی ساختمان در آن جای دهد.

در بیشتر موارد وقتی در مورد قفل در تجارت صحبت می کنید ، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید و دریابید که کدام نوع قفل مناسب تر است. معمولاً قفلهای مناسب از رایج ترین انواع قفل در تجارت است. ولی از قفل کارتی هم روی درب ها استفاده میشود.

قفل های صفحه کلید به چندین کاربر امکان دسترسی به قفل را بدون نیاز به دادن همه کلیدها را می دهد. این سطح کنترل کلید را بالا می برد و دقیقاً همان چیزی است که هر ساختمان تجاری به آن احتیاج دارد و احتمال ورود افراد غیرمجاز را کاهش می دهد.

از طرف دیگر ، می توان قفل های صفحه کلید را ارتقا داد تا برخی از ویژگی هایی که سیستم های صفحه کلید ارائه می دهند را اضافه کنید. این قفل ها همچنین می توانند برای سلسله مراتب امنیتی سازمانی و برای کمک به مشاغل در کنترل کنترل دسترسی استفاده شوند.

قفلهای صفحه کلید کاملاً باز شده است ، به این معنی که قفل نمی تواند قفل ، قفل یا قفل شود و به روش های سنتی قفل شود (مگر اینکه بخواهید آن را لگد بزنید). بسیاری از قفل های صفحه کلید بدون کلید از ویژگی های بیومتریک در قفل های خود استفاده می کنند.

با این حال ، برای آن دسته از قفلهای صفحه کلید که از هسته های اصلی به عنوان گزینه پشتیبان استفاده می کنند ، سایر ویژگی های آنها هنوز هم در بین مشاغل مختلف طرفداران زیادی دارند.

قبل از انتخاب قفل صفحه کلید به عنوان یکی از قفل های شغلی خود ، باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. این بیشتر انجام می شود تا مطمئن شوید قفل انتخاب شده به دلیل ویژگی های خاص شما را محدود نمی کند و متناسب با تمام نیازهای شما خواهد بود.