زندگی در خانه هوشمند را می‌توانید این‌گونه تصور کنید: هرروز صبح، بر اساس برنامه‌ای که از پیش تعریف کرده‌اید پرده‌ها کنار می‌روند تا با نور خورشید از خواب بیدار شوید. در شرایطی که از نور خورشید پشت پنجره لذت می‌برید، کانال تلویزیونی موردعلاقه‌تان، بر اساس تنظیمات، برنامه موردعلاقه‌تان را نمایش می‌دهد.

سیستم کنترل تهویه هوشمند، دمای هوای محیط را در شرایطی مطلوب کنترل می‌کند. خیال‌تان از بابت آب دادن گل‌های باغچه راحت است؛ زیرا در زمان مقرر سیستم آب‌رسانی به‌صورت خودکار، آن‌ها را آب‌پاشی می‌کند. وقتی از خانه خارج می‌شوید خیال‌تان از بابت امنیت منزل‌تان راحت است؛ و …

چرا به استفاده از تجهیزات خانه هوشمند نیازمندیم؟

طبق تحقیقاتی که دولت آمریکا از سال ۲۰۱۴ انجام داده است، حدود ۲۵ درصد انرژی مصرفی خانگی غیرضروری‌ست. خانه‌ی هوشمند به کاهش این کميت کمک می‌کند. طبق گفته‌ی اتحادیه تجهیزات متصل به شبکه (CDA)، استفاده از قطعات هوشمندسازی ساختمان به کاهش مصرف انرژی بیش از ۳۰ درصد کمک می‌کند و این کاهش ۳۰ درصدی برای یک خانه‌ی متوسط در انگليس به معنای صرفه‌جويی به اندازه‌ی ۴۵۰ دلار در سال است.

۷۱ درصد مردم انگليس حداقل ۲ محصول هوشمند در خانه‌هایشان دارند. این تعداد رو به افزایش است. چرا که به نیازهای امروزی بشر را به راحتی پاسخ می‌دهد. همه ما به زندگی در یک خانه ام نیازمندیم و این چیزی است که استفاده از تجهیزات خانه هوشمند برای ما به ارمغان می‌آورد.

طبق برآوردی که در سال ۲۰۱۲ پروفسور ژوزف بی کان در باره‌ی پرونده‌ی سرقت‌ها انجام داده، ۶۰ درصد از سارقان برای دزدی به سراغ چيزی که مجهز به سيستم هشداردهنده است، نمی‌روند. از طرفی آسودگی و راحتی که در خانه هوشمند تجربه می‌شود غیر قابل انکار است.

در یک خانه‌ی هوشمند شما می‌توانید همه چیز را از جمله قهوه‌ساز، تلویزیون و چراغ‌های روشنایی با صدایتان کنترل کنید. فقط کافی‌ست تا هر چیزی را لازم داريد، فرا بخوانید.

همچنین، با برآورده شدن نیازهای افراد سالمندن استقلال زندگی آن‌ها نیز حفظ خواهد شد و زندگی روزمره را برای افراد مسن و کم‌توان راحت‌تر می‌کنند. در نهایت بحث خرسندی و رضایت به میان می‌آید که آن هم طبق تحقیقات انجام شده، ۹۸ درصد از افرادی که از وسایل خانه هوشمند استفاده می‌کنند، از تجربه‌ی کاربری خود بسیار راضی بوده‌اند.

منبع:

https://nestech-automation.ir/smart-home-equipments/