قفل هوشمند درب علاوه بر سطح امنیتی بالاتر از قفل‌های مکانیکی معمولی با ارائه طیف وسیعی از جایگزین‌ها و امکانات، مطمئنا مورد علاقه همه افراد خواهند بود. قفل‌های هوشمند سبک زندگی ما را تغییر می‌دهند و در زندگی مدرن امروزی ما را به عصر قفل‌های بدون کلید هدایت می‌کنند. در ادامه سعی خواهیم کرد تا شما را با تعدادی از ویژگی های قفل های هوشمند آشنا کنیم

روش‌های تشخیص هویت در قفل هوشمند

در گذشته فقط یک روش برای تایید هویت بازکننده قفل‌ در وجود داشت و آن داشتن یک نسخه‌ از کلید مکانیکی بود. اما خیلی وقت ها کلید‌ها معمولا گم یا با هم قاطی می‌شدند و یا در اثر فراموشی در خانه جا می‌مانند.

این ها بیشتر وقتی آزار دهنده می‌شد که شما با دستان پر، یا خستگی زیاد، پشت در خانه خودتان باید منتظر می نشستید، اما قفل‌های هوشمند در روش‌های تایید هویت زیادی را برای باز کردن در به شما ارائه می‌کنند تا شما بتوانید از بین روشهای متفاوت، گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. این روش‌ها مطابق با نیازهای شخصی شما انتخاب می‌شوند و با این کار، شما آرامش خاطر کامل از این بابت خواهید داشت.

قفل هوشمند رمزدار

قفل‌های هوشمند از یک کد عددی برای تایید هویت استفاده می‌کنند. عموما به این نوع قفل ها «قفل‌های‌ دیجیتال صفحه کلید دار» می‌گویند. قفل‌ الکترونیکی هوشمند معمولا طول‌های ترکیبی بین ۴ تا ۱۲ رقم را قبول می‌کنند و کاربران برای دسترسی به آن نیازی به هیچگونه کلید فیزیکی‌ ندارند.

بررسی امنیت قفل هوشمند در مقایسه با قفل های کلیدی قدیمی

قفل کارتی هوشمند 

بعضی از قفل‌های بدون کلید برای تایید هویت یک رمز امنیتی را اسکن می‌کنند (این کار معمولا با نزدیک کردن کارت به اسکنر انجام می‌شود). این کارت ها آن قدری کوچک هستند تا در کیف پول جا شوند یا اینکه به صورت یک کارت در اختیار شما قرار می‌گیرند.

قفل هوشمند دارای سنسورهای بیومتریک

عوامل بیومتریک‌ در راس تکنولوژی قفل هوشمند قرار دارند و  روش شناسایی هویت قدرتمند و منحصر به فردی را ارائه می‌کنند که علاوه بر راحتی باعث افزایش امنیت خانه شما نیز می‌شوند.

بیومتریک‌ها به هر سیستم قفل (عمدتا قفل‌های در) اشاره دارد که از جنبه‌های فیزیکی منحصر به فرد افراد مانند اثر انگشت، شکل هندسی دست، اسکن چشم یا صدا استفاده می‌کنند تا شما هویت خود را تایید کرده و قفل در را باز کنند. بیومتریک‌، پیشرفته‌ترین قفل دیجیتالی است که روشی برای باز کردن هر چه سریع‌تر قفل در به شما پیشنهاد می‌شود.

قطعا این روش‌های تکنولوژی پیشرفته برای تایید کردن هویت، پیشرفت قرن در زمینه قفل‌های در محسوب می‌شود. این تکنولوژی جدید، سطح کاملا جدیدی از راحتی و امنیت را فراهم می‌کند!

چرا این روزها همه ما نیاز داریم قفل هوشمند روی درب ها نصب کنیم ؟

راه‌حل‌های چندگانه دسترسی

برخی از قفل‌های هوشمند، راه‌های چندگانه‌ای را برای باز کردن قفل در شما ارائه می‌کنند. برای مثال، حتی اگر کارت خود را فراموش کرده باشید باز هم می‌توانید با استفاده از پین‌کد، قفل در جلویی خود را باز کنید. در گذشته اگر کلید خود را در خانه جا می‌گذاشتید مجبور بودید کلیدساز را خبر کنید تا کل قفل در را عوض کند اما امروزه برای باز شدن درب کافی است فقط خودتان باشید.

قفل خودکار

بسیاری از قفل‌های هوشمند، پس از خروج، به طور خودکار در را قفل می‌کنند تا از درست بسته شدن در به درستی مطمئن شوید.

یکپارچه سازی زنگ هشدار

قفل‌های هوشمند می‌توانند به شکل سیستم‌های هشدار عمل می‌کنند تا شما را از دزدی، آسیب‌دیدگی و حتی آتش‌سوزی باخبر سازند.

می خواهم قفل هوشمند بخرم