در این مقاله می خواهیم در مورد بخش کوچکی از فناوری های هوشمند هتل ها و ساختمان ها ، یعنی دستگاه های شناسایی کارت هوشمند و پاورسوئیچ هوشمند (که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود) صحبت کنیم. کارت ها در اینجا کارت هایی هستند که برای باز کردن قفل کارتی استفاده می شوند. مخصوص اتاق های هتل ها هستند، ما به شما می گوییم که این دو در چه مواردی کار می کنند و چگونه کار می کنند و انواع و مزایای آنها چیست؟

پاورسوئیچ هوشمند هتل چیست؟

یکی از فناوری های هتلی جدید که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، قفل های کارتی و پاورسوئیچ هوشمند است، این دستگاه ها از یک کارت و یک کارتخوان استفاده میکنند، با قرار دادن کارت داخل کارتخوان این دستگاه، عملیات های خاصی مدیریت میشوند.

این دستگاه ها در کنار درب (داخل اتاق) نصب شده است و برای جلوگیری از اتلاف انرژی از آن استفاده می شود ، بنابراین اگر کارت مخصوص اتاق دارید ، کلیه وسایل برقی (مانند لامپ ، ترموستات و غیره) از قبل سفارش داده شده استفاده می شوند. روشن است و وقتی کارت را از روی کارتخوان بر میدارید خاموش می شوند.

پاور سوئیچ هوشمند یک کلید ویژه (مانند کلید لامپ) است که در صورتی که این دستگاه ها در اتاق نصب شده باشند، اولین کاری که باید هنگام ورود به اتاق انجام دهید ، قرار دادن کارت در داخل است. دستگاه به منبع تغذیه اتاق متصل می شود و همچنین می تواند بر روی سایر دستگاه های هوشمند تأثیر بگذارد و آنها را از حالت دستی به اتوماتیک سوئیچ کند.

اینکار باعث میشود که چراغ های اتاق و سایر ابزار های هوشمندی که به پاورسوئیچ متصل هستند روشن شوند. چند ثانیه بعد از بیرون آمدن کارت از داخل این دستگاه ، برق اتاق خاموش می شود (به جز برخی از دستگاه هایی که از پیش تعیین شده اند) مزیت استفاده از این دستگاه ها این است که زمانی که در اتاق حضور ندارید، چراغ ها و وسایل برقی خاموش میشوند و به میزان زیادی در مضرف انرژی صرفه جویی میکنید.

 

کارت خوان پارو سوئیچ

این دستگاه ها در دو نوع موجود هستند:پاور س

نوع اول: مدل ساخته شده از پلاستیک و در رنگ های سیاه و سفید موجود است. این نوع شناسه ها از نرم افزار برنامه ریزی ویژه ای استفاده می کنند که دستگاه را قادر می سازد کارتهای مختلف را شناسایی کند (به عنوان مثال می تواند بین کارت مهمان ، رئیس و کارمند هتل تمایز قایل شود و همه آنها را شناسایی کند) و محدودیتی برای آن وجود ندارد. همچنین می تواند ظرفیت و تعداد افراد موجود در اتاق را رصد کند.

نوع دوم: مدل ساخته شده از پلاستیک و آلومینیوم ، به رنگ مشکی و نقره ای موجود است. این نوع کارت شناسایی محدودیت هایی دارد. این دستگاه فقط می تواند تا ۵ کارت یکسان را بپذیرد و نمی تواند بین کارتها تمایز قایل شود (برای مثال ، اگر قفل با کارت مهمان هتل باز شود ، دیگر با کارت مدیر هتل خود قابل استفاده نیست). زیرا فقط یک نوع کارت را تشخیص می دهد.

برای اشنایی با قفل هوشمند کلیک کنید.

می توانید روی هر دو نوع کارت ، شماره اتاق ، حروف ، نمادهای هتل و موارد دیگر چاپ کنید. هر دو این دستگاه برای شناسایی و باز کردن و باز کردن قفل کارت به یک سیستم واحد متصل هستند.

مزایای استفاده از پاورسوئیچ در اتاق های هتل

جلوگیری از اتلاف برق جلوگیری از اتلاف انرژی در این مدل ها به این دلیل است که، زمانی که کارت را از روی دستگاه بر میدارید، برق قطع میشود و برخی از دستگاه ها و لامپ ها به طور کامل خاموش میشود، همچنین برخی از موارد مانند تهویه و … که نباید به طور کامل خاموش شوند رو یحالت کم مصرف قرار میگیرند.

و از آنجایی که برق را به طور کامل قطع می کند ، امنیت بیشتری در خانه ایجاد می کند (در صورت قطع نشدن اتصال کوچک ممکن است باعث ایجاد آتش سوزی در خانه شود).