قفل دیجیتال درب یک سیستم امنیتی است که بر روی انواع درب‌های ورودی ساختمانها به منظور سهولت دسترسی و زیباسازی در مبحث دکوراسیون داخلی نصب می‌گردد

و با امکانات امنیتی که در قفل‌های الکترونیکی نهادینه شده آرامش و رضایت حاصل از امنیت را برای کاربران به‌ همراه دارند.

قبل از خرید قفل دیجیتال سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

۱. میزان استفاده شما از قفل دیجیتال چقدر است؟

قطعا کاربری خانگی قفل دیجیتال با کاربری شرکتی آن فرق دارد. اگر قفل دیجیتال شما در محلی کم‌ترافیک و کم رفت‌وآمد نصب خواهد شد، نیاز چندانی به استحکام عالی نخواهید داشت. درعوض اگر قرار است قفل را در جایی نصب کنید که پررفت‌وآمد است (مثل هتل یا شرکت)، باید قبل از هرچیزی به استحکام آن دقت کنید تا طی استفاده زیاد فرسوده نشود.

۲. درب موردنظر شما چه جنسی دارد؟

شما باید قفلی را انتخاب کنید که با جنس درب موردنظرتان همخوانی مناسب داشته باشد.

۳. آیا طراحی قفل دیجیتال برایتان اهمیت دارد یا جنس آن ؟

بسیاری از افراد از قفل الکترونیکی انتظار چندانی ندارند و طراحی زیبای آن برایشان اهمیت بیشتری دارد. اگر شما هم جزو آن دسته هستید، نیازی به پرداخت چندانی برای امکانات اضافه و سیستم‌های امنیت پیشرفته نخواهید داشت. کافی است جنسی مناسب انتخاب کنید که طراحی شکیل و موردنیاز شما را داشته باشد.

۴. آیا در خانه سالمند یا کودک دارید؟

اگر در خانه با سالمند یا کودک زندگی می‌کنید، حتما باید قفلی انتخاب کنید که امکان باز شدن با اثر انگشت و کاربری ساده داشته باشد. بسیاری از قفل‌ها امکان قفل کودک را هم ارائه می‌دهند. درصورتی که در خانه کودک یا سالمندی دارید که دچار آلزایمر شده است، این ویژگی بسیار کاربردی و حیاتی خواهد بود.

منبع:

https://www.link4me.ir/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/