تمامی قفل های الکترونیکی درب موجود در بازار به یک شکل کار نمی کنند. آنها می توانند به شیوه های زیر فعال شوند:

  • صفحه کلید
  • یک سیگنال وایرلس (بی سیم)
  •  دستور صادر شده از اینترنت
  • بیومتری

قفل اینترنتی

قفل الکترونیکی با سیستم عامل اندروید و IOS سازگار هستند و با برنامه های موبایل می توانند از راه دور کنترل شوند. فرض کنید سوار اتوبوس هستید و یادتان نیست که درب منزل را قفل کرده اید یا نه: یک لمس صفحه ی گوشی کار شما را راه می اندازد -و این مورد از نگرانی های روزمره ی شما کم می شود.

هم چنین شما می توانید از موبایل خود استفاده کنید تا به طور موقت به یکی از اعضای خانواده، دوست، همسایه و یا کارمند (کارگر، افرادی که منزل را نظافت می کنند، سگ ها را بیرون می برند و غیره) دسترسی به منزل را بدهید. اگر شما سر کار هستید و یا در ساحل استراحت می کنید و مهمانی به منزل شما می آید به راحتی می توانید در چند ثانیه به او کلید مجازی بدهید.

به علاوه، با بررسی تاریخچه ی ورود به منزل می توانید ساعت ورود کارگر به منزل، اینکه بچه ها دیروقت به منزل آمده اند، یا زمانی که همسایه به گل های شما آب داده است را تعیین کنید.

در آخر، شما باید ارتباط اینترنتی ایمن و مطمئنی داشته باشید. بسیاری از سازندگان قفل یک سیستم استاندارد پنهان برای برقراری ارتباط میان برنامه ی موبایل و قفل منزل شما فراهم می کنند.

قفل الکترونیکی با صفحه کلید

استفاده از صفحه کلید برای کودکان(و حتی بزرگسالان) که کلیدهای خود را جا می گذارند یا فراموش می کنند بسیار کاربردی است. به جز افراد خانواده کسانی که معمولا عادت دارند به پیاده روی بروند یا فعالیت های دیگری را خارج از منزل انجام دهند خیلی علاقه دارند که با خود کلید حمل نکنند.

صفحه کلیدها دارای دکمه و یا صفحه ی لمسی هستند و با توجه به نوع قفل ده، بیست یا حتی سی کاربر می توانند رمزهای جداگانه داشته باشند. این یکی از مواردی است که وقتی تعداد کاربرها زیاد است باید به آن توجه کنید.

برای اینکه به امنیت بالاتری برسید از صفحه کلیدی استفاده کنید که جای انگشت شما بر روی آن نماند. این کار باعث می شود که صفحه کلید خراب نشود و رمز برای دیگران آشکار نشود. بهترین نوع قفل های دیجیتال دارای سیستمی هستند که بعد از سه بار وارد کردن رمز اشتباه خاموش می شوند (مانند ویژگی مشابه در دستگاه ATM)

قفل وایرلس

استفاده از سیستم دسترسی از راه دور مانند یک کلید الکترونیک یا برنامه ی موبایل (با سیگنال بلوتوث یا Zwave) می توانید درب منزل خود را وقتی نزدیک می شوید باز یا بسته کنید. این تنظیمات مربوط به قفل در صورتی که شما وسایل زیادی به همراه دارید یا هوا تاریک است و درست نمی بینید بسیار کاربردی است.

قفل با دسترسی بیومتری (اثر انگشت و یا اسکنر شناسایی عنبیه چشم)

همه ی این ها در اینترنت وجود دارد و در فیلم های علمی تخیلی یک نکته ی باحال می باشد. آیا این قفل های بیومتری خطا ندارند؟ برخی از قفل سازها این قفل ها را پیشنهاد می کنند ولی باید در انتخاب آنها دقت کرد و به شرایط آب و هوایی منطقه ی محل سکونت هم توجه داشت. برای اطلاعات بیش تر از یک قفل ساز معتبر کمک بگیرید.