در مقالات قبلی سایت در مورد انواع قفل ها توضیح داده ایم، در این نوشته قصد داریم در مورد یکی از مدل های این قفل ها که بیشتر روی درب های آپارتمان ها استفاده میشود، قفل های درب آپارتمانی هستند، این قفل ها قابلیت کنترل از راه دور و همچنین باز کردن به وسیله کارتهای RFID را دارند.

مدل های قدیمی تر این قفل ها هوشمند نبودند اما مدل های جدید تر آنها از قابلیت های هوشمند برخوردار هستند و قابلیت فرمان پذیری و کنترل از راه دور را دارند.
قفل های قدیمی تنها قابلیت کنترل به وسیله کارتهای RFID را داشتند اما مدل های جدید تر این قفل ها چند منظوره هستند و از روش های دسترسی متفاوتی استفاده میکنند، برخی از این روش های دسترسی شامل: قفل اثر انگشتی، قفل های دیجیتالی و دسترسی به وسیله تلفن همراه هستند.

قابلیت کنترل این قفل ها با چند روش دسترسی این قابلیت امنیتی را به آنها افزوده است که حتی اگر کارت را گم کنید، باز میتوانید از روشهای دیگری برای باز کردن درب استفاده کنید و کسی که کارت را بیابد نمیتواند بدون دسترسی داشتن به رمز یا اثر انگشت درب را باز کند.

انواع قفل درب آپارتمان

قفل درب آپارتمان در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد، برخی از این قفل ها دارای دستگیره هوشمند هستند و وجود دستگیره این امکان را فراهم میکند که بتوانید درب را باز و بسته کنید.

اما برخی دیگر از مدلهای این قفل ها تنها شب بند بوده و دارای دستگیره ینسیتند، در این قفل ها باید از یک دستگیره جداگانه برای کنترل درب استفاده نمایید.

 

تقاوت دستگیره های آپارتمانی با قفل قفل های معمولی

در دستگیره های معمولی امکان باز کردن تنها با استفاده از کلیدهای مکانیکی وجود دارد و هر کس که کلیدها را بیابد به راحتی قادر به باز کردن درب است.
اما قفلهای جدید کارتی دارای سیستم مرکزی هستند که به صورت کاملا هوشمند امکان باز و بسته کردن درب را برای شما فراهم میکند و امنیت دربهای ساختمان یا آپارتمانتان را افزایش میدهند.