قفل‌های دیجیتال، فناوری‌های نسبتا جدید هوشمندی هستند که جایگزین قفل‌های سنتی قدیمی خواهند شد. این قفل‌ها مانند قفل‌های قدیمی‌تر روی درب‌های ورودی منازل، ادارات و هتل‌های نصب می‌‌شوند و طیف وسیعی از انتخاب برای باز کردن درب را به افراد ارائه می‌دهند.

یکی از مهم ترین محصولات در زمینه امنیت استفاده از قفل ها است. از گذشته تاکنون قفل ها دارای جایگاه مهمی در زندگی فردی و ایجاد امنیت برای آن ها بوده است. با پیشرفت تکنولوژی بیشتر تجهیزات به سمت وسوی استفاده از این فن آوری در ساخت خود می روند و هر روزه شاهد به بازار آمدن تجهیزات بیشتری با این گونه تکنولوژی ها هستیم.

قفل های هوشمند و دیجیتال نوع خاصی از قفل ها هستند که با استفاده از روش های مختلف فن آوری کار می کنند. بدنه مستحکم و سیستم های هوشمند موجود در آن مانع از باز شدن آن توسط افراد دیگر شده و تنها توسط سیستم تعیین شده برای آن قابل دسترسی هستند. بیشتر قفل های دیجیتال و هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از باتری های کوچک درون خود دریافت نموده و بدون هیچ گونه سیم کشی به سادگی مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل های دیجیتال و هوشمند به طرق مختلفی قابل مصرف هستند. استفاده از رمزهای خاص، استفاده از کارت های هوشمند، توسط گوشی موبایل و … از مهم ترین روش هایی هستند که به وسیله آن می توان قفل های دیجیتال را باز نمود.

چرا قفل‌های دیجیتال؟

اما اماکن عمومی و اداری تنها گزینه‌های کاربرد قفل‌های دیجیتال نیستند. بسیاری از منازل مسکونی در این روزها، به قفل هوشمند مجهز می‌شوند تا علاوه بر راحتی خیالی اهالی خانه از امنیت، از امکانات بی‌شمار قفل‌های دیجیتال بهره‌مند شوند.

گزینه‌های متفاوتی که قفل‌های الکترونیکی برای باز شدن به کاربران ارائه می‌دهند، زیبایی طراحی، امنیت بالا، امکانات مدیریت ورود و خروج به منزل حتی از راه دور و مدیریت هوشمند خانه از امکانات جذابی هستند که هرکسی را برای داشتن قفل‌های دیجیتال ترغیب می‌کند.

قفل دیجیتالی به علت امنیت بالا و امکانات بی‌نظیر زیادی که دارند، محبوبیت زیادی میان اقشار مختلف پیداکرده‌اند. بسیاری از مدیران مشاغل، ترجیح می‌دهند با استفاده از قفل‌های هوشمند امنیت دفتر مدیریت و محل کار گروهشان را مدیریت و تأمین کنند. از طرفی در اکثر هتل‌ها از قفل‌های الکترونیکی استفاده شده است تا امنیت مسافران به حداکثر برسد.

منبع:

https://archline.ir/%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8/

https://www.dezhdoor.com/product-category/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/