شاید برای شما این چالش پیش آمده که بعد از ترک کردن خانه، از قفل بودن محل کار یا منزل خود تردید داشته باشید، این مشکل بیشتر درمورد درهای­ قدیمی ­تر است که باعث افزایش درصد خطا میشود. قفل هوشمند به مراتب امنیتی بیشتری نسبت به قفل­های ساده دارد. آپشن­­ها­ی بسیار زیادی در قفل­ های هوشمند وجود دارد که بایکدیگر آنها را بررسی می­کنیم.

قفل الکترونیکی یک دستگاه قفل است که با استفاده از جریان الکتریکی عمل می­کند.قفل الکترونیکی حتی می­تواند از راه دور­کنترل شود.این قفل زمانی ­کار می­کندکه دستورالعمل­هایی را توسط دستگاه از طریق یک پروتکل بی­سیم و یک کلید­ ­رمزنگاری برای اجرای پروسه دریافت کند. همچنین این دستگاه به دسترسی و ارسال هشدارها برای رویدادهای مختلف نظارت کرده و همینطور به برخی رویدادهای مهم دیگر مربوط به وضعیت دستگاه نظارت می­کند

قفل هوشمند روشی هوشمند برای امنیت بهتر

قفل هوشمند، مسلما مهمترین بخش یک خانه کاملاً هوشمند است و این امکان را به شما می دهد که چه کسی درحال ورود و خروج است، در حالی­که از محل خود دور هستید. برخی از مدل­ها به شما اجازه می­دهند از تلفن خود برای باز کردن و بستن درب استفاده کنید. بعضی­ دیگر به شما اجازه می­دهندکه امتیازات ویژه­ای را برای­ دوستان ویا اعضای خانواده اختصاص دهید. همچنین می­توان آن را با استفاده از دستورات صوتی و یا عوامل دیگر فعال کرد.

دنبال چه قفل هوشمندی می­گردید؟

یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه ارتقاء قفل سنتی شما چقدر است. شما باید بدانید، یک قفل هوشمند هزینه­ های کمی بیشتر را نسبت به یک قفل استاندارد سنتی شامل میشود. قیمت­های قفل­های هوشمند نسبت به کارایی کاملا متفاوت است.

مزایای قفل­های هوشمند

بسیاری از قفل­های هوشمند یک برنامه تلفن همراه ارائه می­دهندکه به شما اجازه می­دهد قفل کردن و باز کردن درب­ها را با استفاده از آیکون ساده انجام دهید. بعضی دیگر یک برنامه وب را ارائه می­دهندکه به شما اجازه می­دهد همه چیز را از کامپیوتر شخصی خود کنترل کنید. اکثر برنامه­ ها به شما اجازه می­دهد تا کاربران دائمی و موقت را به آن اضافه کنید و برنامه­ های دسترسی را برای روزها و زمان­های خاص تنظیم ­کنید.

اگر قفل دارای بلوتوث است، شما باید در محدوده حدود ۱۲ متر قرار داشته باشید تا با آن ارتباط برقرار کنید، قفل هوشمند را همچنین می­توان با استفاده از Wi-Fi استفاده کرد.

آخرین مدل­های قفل هوشمند امکاناتی مانند فعال سازی صوتی و ویژگی هایی مانند قفل خودکار را ارائه می­دهند. با فعال شدن سیستم صوتی، بازوقفل کردن درب­ها خیلی آسان می­شود برای این کار می­توانید با انتقال پیام صوتی ازطریق تلفن همراه اقدام کنید. در سیستم قفل هوشمند می­توانید قفل را به صورت خودکار قرار دهید.در این صورت قفل به طور اتوماتیک قفل خواهد شد سپس از بعد از مدت زمان خاصی باز می­شود.

ازسایر ویژگی­هایی که باید در مورد قفل هوشمند گفت عبارت است از صفحه لمسی بدون کلید برای زمانی که شما گوشی یا کلیدهای خود را ندارید.

یکپارچه سازی خانه هوشمند

برخی از قفل­های هوشمند به سایر دستگاه­های خانگی متصل می­شوند. به عنوان مثال، هنگامی که زنگ هشدار CO فعال می­شود، می­توانید درهای خود را باز کنید، یا هنگامی­که درب قفل شده است، روشنایی­های هوشمند خاصی روشن شود.

بسته به تنظیمات اتوماسیون خانگی شما، شما حتی می­توانید قفل خود را با یک صوت دلخواه تنظیم کنید، وآن را باز کنید، یا هنگامی­که درب قفل شده است، یک دوربین داخلی شروع به ضبط کردن محل شما کند.

یکی از ویژگی­های قفل هوشمند نیاز نداشتن کلید است. برای افزایش راحتی،از قفل­های هوشمند استفاده کنیدکه به شما امکان می­دهندکه برای کنترل قفل­ها و سایر دستگاه­های خانگی از یک برنامه گوشی استفاده کنید و همچنین باز و قفل کردن درب از راه دور. باتوضیحاتی که داده شد طبیعتاً، بهبود امنیت یکی دیگر از آپشن­های قفل هوشمند می­باشد. قفل هوشمند برای ارائه خدمات کدهای منحصر به فردی را ارائه می­دهد بنابراین شما می­توانید به درستی مکان مورد نظر خود را مدیریت کنید. با ادغام قفل­های هوشمند در سیستم مکان مورد نظر، به درستی می­توانید از مکان خود حفاظت کنید، مانند برنامه ریز قفل هوشمند با ادغام بر روی دوربین­های مدار بسته.

یک سیستم اتوماسیون اتوماتیک به شما در رابطه با حوادث مشکوک هشدار می­دهد و شما را قادر می­سازد به طور مداوم خانه خود را نظارت کنید. قفل هوشمند این امکانات را برای صاحب خانه­ ها­یی فراهم می­کندکه به دنبال مدیریت بهترخانه ­های خود هستند. این فناوری، زندگی را برای افراد معلول یا سالخورده بسیار ساده­تر کرده است، کار کردن با سیستم قفل هوشمند هیچ استثنائی ندارد! بنابراین، این دلایل شما را به نصب قفل هوشمند دیجیتال ترغیب می­کند.