قفل کارتی یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرید. و برای کنترل ورود و خروج از آن استفاده میشود. در ادامه این نوشته با ماهمراه باشید تا ضمن بررسی نحوه کارکرد این قفل ها، پارامترهای مهم و تاثیر گزار در قیمت قفل کارتی را هم بررسی کنیم.

دستگیره کارتی هتلی چیست؟

دستگره های کارتی که با نام های قفل کارتی و قفل الکترونیکی هتلی هم شناخته میشود یکی از نسل های جدید قفل هستند که برای دسترسی به درب ها از آنها استفاده میشود.

پر کاربردترین انواع این قفل با تکنولوژی های rfid و nfc کار میکنند. این دستگیره های بجای استفاده از قفل های مکانیکی از کارت های با تکنولوژی جدید استفاده میکنند.
این قفل ها از یک کارت خوان و چند کارت تشکیل شده اند و با تعریف کارت های مختلف میتوان دسترسی های مختلفی را برای آنها ایجاد کرد.

برخی از انواع این دستگیره های کارتی دارای صفحه نمایش لمسی هم هستند که برای وارد کردن رمز عبور به کار میرود، به این صورت میتوان دسترسی چند منطوره برای این قفل ها تعریف کرد.

دستگیره هوشمند هتلی کارتی-اثرانگشتی: یکی از بهترین و امن ترین قفل های هتلی کارتی و اثرانگشتی می باشد. دلیل آن نیز استفاده از سیستم بیومتریک و احراز هویت فرد توسط اثر انگشت می باشد.

بیشتر بخوانید: انواع قفل های هتلی و کارتی

نحوه کار دستگیره های کارتی

باز شدن قفل های کارتی با استفاده از این کارتها با استفاده از کارتخوان و کارتها انجام میشود، به این دلیل که درهریک از کارتهایی که به این منظور استفاده میشوند، مدارخاصی وجود دارد، کارت ها از هم دیگر متمایز هستند، به همین دلیل در ابتدا کار باید کارت را به کارتخوان معرفی کرده و با اینکار اطلاعات کارت در قفل ذخیره میشود.

قیمت قفل کارتی هتلی

قفل های کارتی هتلی نام های تجاری مختلف و کیفیت های گوناگونی تولید میشوند، با توجه به کیقیت، کارخانه سازنده، مواد به کار رفته در ساختشان و ریژگی هایی که دارند،قیمت های مختلفی دارند، در ابندا نصب این قفل ها ممکن است هزینه های زیادی در پی داشته باشند اما پس از گذشت چند ماه خواهید دید که هزینه ها در هنگام استفاده کاهش پیدا میکند و همچنین امنیت به این دلیل که کارت ها قابل تکثیر نیستند بسیار افزایش خواهد بافت.