چرا ممکن است قفل درب هوشمند بخواهید؟ این را تصویر کنید: بازوهای شما مملو از مواد غذایی است و با نزدیک شدن به درب ورودی ، قفل درب گوشی هوشمند شما را تشخیص می دهد و به طور خودکار قفل آن باز می شود.

قفل هوشمند یک قفل الکترومکانیکی است که برای باز کردن قفل درب طراحی شده است قفل های هوشمند مانند قفل های سنتی برای کار به دو قسمت اصلی نیاز دارند: قفل و کلید.

در مورد این قفل های الکترونیکی ، کلید یک کلید فیزیکی نیست بلکه یک تلفن هوشمند یا یک کلید مخصوص مخصوص است که به طور صریح برای این منظور پیکربندی شده است و به صورت بی سیم احراز هویت لازم برای باز کردن خودکار قفل درب را انجام می دهد.

قفل های هوشمند به کاربران اجازه می دهد با استفاده از کلید مجازی به شخص ثالث دسترسی پیدا کنند. این کلید را می توان از طریق پروتکل های پیام رسان استاندارد مانند ایمیل یا پیام کوتاه به تلفن هوشمند گیرنده ارسال کرد.

قفل های هوشمند می توانند از راه دور از طریق یک برنامه تلفن همراه اجازه دسترسی یا عدم دسترسی را بدهند. برخی از قفل های هوشمند شامل یک اتصال Wi-Fi داخلی است که امکان نظارت بر ویژگی هایی مانند اعلان های دسترسی یا دوربین ها را برای نمایش فرد درخواست کننده دسترسی فراهم می کند. برخی از قفل های هوشمند با زنگ در هوشمند کار می کنند تا کاربر بتواند ببیند چه کسی و چه زمانی درب منزل است.

قفل درب هوشمند همه این عملکردهای پیشرفته را انجام می دهد و بیشتر به لطف ترکیبی از فناوری های بی سیم از جمله بلوتوث و WiFi است که به شما امکان می دهد قفل هوشمند خود را از هرجایی که می توانید از طریق برنامه تلفن هوشمند قفل به اینترنت متصل کنید کنترل کنید.

ممکن است نیازی به قفل هوشمند نداشته باشید ، اما مطمئناً زندگی شما را آسان تر می کند و احساس کنترل و امنیت در محل سکونت خود را هنگامی که در خانه نیستید ، افزایش می دهد.

منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Smart_lock

https://www.hometips.com/buying-guides/smart-door-lock.html