قـفل دیجیتال محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌های ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان،قابل نصب می باشد. در این سیستم ها قفل های مکانیکی جای خود را به قفل هایی با ظاهر متفاوت و مکانیزم الکترونیکی داده اند. مکانیزم عملکرد مشابه قفل های عادی می باشد با این تفاوت که به جای استفاده از نیروی دست برای باز کردن در ، جریان الکتریکی ضعیفی که بوسیله باتری تامین میگردد، سبب باز شدن قفل مکانیکی درب میشود.

عموما دلایل مختلفی یرای انتخاب این قفل ها بر روی درب های ساختمانی وجود دارد که به چند مورد از آنها می توان اشاره کرد. اولاً دسترسی سریعتر و راحتر به داخل منزل میسر خواهد شد. نکته ی بعدی زیبایی اینگونه قفلهای دیجیتالی در مقایسه با قفلهای معمولی می باشد. با استفاده از این قفلها دیگر نیازی به حمل دسته کلید نیز نبوده و همچنین نیاز به ساخت کلید برای تمام اعضای خانواده نیز برطرف خواهد شد.

عموما استفاده از این قفلها سبب بالا رفتن امنیت ساختمان نیز میشود که البته این امر مستلزم استفاده از قفل های با کیفیت ساخت بالا ( نه فقط ظاهر زیبا) می باشد.

مزایای قفل دیجیتال

ضد سرقت بودن

می توان گفت قفل های دیجیتالی مطمئن ترین قفل های ضد سرقت موجود در بازار می باشند.این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورتی که رمز به صورت اشتباه وارد شود و یا به قفل ضربه زده شود، به سرعت زنگ هشدار درب به صدا در می آید. از این رو سیستم قفل دیجیتالی هوشمند کاملا قابل اطمینان می باشد.

مجهز به سیستم ضد شوک

جالب است بدانید که امروزه سیستم های قفل دیجیتالی به گونه ای طراحی شده اند که حتی در برابر ولتاژ غیر مجاز (شوک) نیز فعال می شود به این نحو که اگر قفل در برابر شوک یا همان ولتاژ غیر مجاز قرار بگیرد، فعال می شود و سیستم قفل را خاموش می کند. به این مزیت قفل دیجیتالی سیستم ضد شوک می گویند، که با برخورداری از این مزیت احتمال هیچ گونه سرقتی وجود ندارد.

مجهز به سیستم اعلام حریق

همچنین از دیگر مزایای قفل دیجیتالی می توان به برخورداری از سیستم اعلام حریق اشاره کرد. قفل های دیجیتال هوشمند با برخورداری از سیستم اعلام حریق می توانند در صورت وقوع آتش سوزی، به صورت فعال عمل کرده و سیستم هشدار را به صدا در بیاورند.

منبع:

https://chelikdoor.com/blog/digital%20lock