با پیشرفت روز افزون تکنولوژی استفاده از قفل های الکترونیکی درب هم که نمونه هایی از پیشرفت تکنولوژی هستند رونق یافته است و بیشتر مراکز و سازمان های بزرگ و حتی کاربران خانگی از این وسیله کارامد استفاده میکنند. به همین دلیل هم آشنایی با این وسیله هم بسیار مهم و ضروری است.

اگر برای شما جالب است که این قفل ها به چه صورتی عمل میکنند و چگونه با تشخیص اثر انگشت افراد درب را باز میکنند در این نوشته با ما همراه باشید.

مکانیزم شناسایی اثر انگشت در قفل الکترونیکی به این صورت است که پس از اینکه انگشت شما روی حسگر قفل قرار میگیرد، این حسگر که میتواند یکی از انواع حسگر های حرارتی، نوری و یا سونوگرافی باشد الگوی اثر انگشت فرد را تشخیص میدهد و آن را تبدیل به یک عدد صفر و یک دیجیتال میکند و در حافظه اش ذخیره سازی مینماید. پس از این هر بار که با انگشت خود حسگر را لمس میکنید مطابقت آن با عدد ذخیره سازی شده بررسی میشود.

این نوع قفل ها این قابلیت را دارند که تا حد اکثر ۱۰۰ اثر انگشت را در حافظه ذخیره سازی کنند. و میتوان برای هر یک از آنها یک دسترسی مشخص کرد. مثلا به پرستار کودکتان دسترسی دهید که از ساعت ۷ تا ۲ بعد از ظهر تردد داشته باشد.

دلیل استفاده از قفل اثر انگشت

این قفل ها خیلی بیشتر از انواع دیگر قفل های دیجیتال استفاده میشوند و به سادگی راحتی کاربرانی که قصد استفاده از آنها را دارند را تامین میکنند. مزایای دیگر این قفل ها را هم در مقالات قبلی به طور کامل بررسی کردیم.

اما یکی ازدلایلی که شاید بیشتر همه برای کاربران جالب باشد. تعریف کردن دسترسی های مختلف برای کاربران مختلف است، اینکه میتوان برای کارمندان یا دوستانتان دسترسی های مختلفی را تعیین کنید و آنها در ساعات و زمان های مشخصی میتوانند از طریق دسترسی تعریف شده به تردد بپردازند.