شاید بتوان گفت استفاده از قفل های هوشمند، بهتربن راه برای محافظت از خانه و در عین حال خلاص شدن از شر نگهداری دسته کلیدهایی است که یا جا می‌مانند یا جا می‌گیرند. با استفاده از قفل های هوشمند که قابلیت اتصال بین گوشی هوشمند و قفل در آنها امکان پذیر است.

بدون توجه به این‌که شما در چه نقطه ای از جهان هستید، به راحتی می‌توانید هر زمان که قفل اجازه ورود را به کسی صادر می‌کند مطلع شوید و خیال خود را از بابت امنیت خانه راحت کنید. علاوه بر این‌ها، با افزایش تنوع محصولات در این حوزه، شما می‌توانید آنها را با توجه به نیاز یا سلیقه خود تهیه کنید.

قفل های هوشمند بلوتوثی

بسیاری از قفل‌های هوشمند  با استفاده از تلفن همراه، افراد را شناسایی می کنند. این نوع از قفل های هوشمند درب، با گوشی های هوشمند آیفون و برخی از گوشی های اندرویدی سازگاری دارند. قفل‌های هوشمند بلوتوثی با استفاده از بلوتوث و یک اپلیکیشن مخصوص که در آن همه کسانی که اجازه ورود به خانه را دارند،ثبت شده است، شما را شناسایی می‌کند.

علاوه بر استفاده از قابلیت هوشمند این نوع قفل‌ها، شما می‌توانید به وسیله یک کلید مکانیکی هم آن را باز کنید. بیشتر قفل الکترونیکی های هوشمند کاربرانشان را مجبور می‌کنند تا با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی گوشی نصب شده در را باز کنند که این کار خود دست کمی از بازکردن در با کلید مکانیکی ندارد، اما برخی از آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند تا به محض اینکه شناسایی شدید، فقط با لمس قفل یا فشردن یک دکمه، وارد خانه شوید.

افزونه های قفل هوشمند

بعضی اوقات به جای اینکه کل قفل را عوض کنید، می‌توانید با افزونه‌های قفل هوشمند، ساختار خارجی قفل قبلی را نگه دارید و قفل هوشمند را در جای خالی جاسازی کنید.

اکثر قفل های مدرن می‌توانند با شناسایی شما یا در واقع تلفن همراه شما، در را به صورت اتوماتیک باز کنند. در مرحله‌ی اول شما باید اپلیکیشن اختصاصی این قفل را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و بعد از آن، هروقت که به در نزدیک شدید، در باز خواهد شد و هر وقت که قفل تشخیص دهد که شما از خانه خارج شده‌اید، در را قفل می‌کند.

قفل های هوشمند صوتی

این نوع قفل ها علاوه بر اینکه تمامی امکانات سایر قفل های هوشمند را دارا هستند امکان پیروی از دستورات صوتی را نیز دارند. کاربرد این قابلیت زمانی مشخص می‌شود که شما با دست پر به خانه رسیده‌اید و می‌توانید به کمک دستیار صوتی تلفن همراه، به قفل دستور باز شدن بدهید..

قفل های هوشمند چندمنظوره

بهترین نکته درباره این نوع از قفل‌های‌ هوشمند، این است که امنیت خانه شما را در هر شرایطی حفظ می‌کند و صاحب خانه را در هر حالتی به خانه راه می‌دهد؛چه شما گوشی موبایلتان همراهتان باشد که به وسیله اپلیکیشن اختصاصی و قرار دادن آن بر روی قفل می‌توانید وارد شوید و چه وقتی که گوشی موبایل را جا گذاشته‌اید یا اینکه خاموش شده باشد که با وارد کردن پین کد بر روی صفحه کلید موجود روی قفل، می‌توانید در را باز کنید.

این نوع قفل ها همچنین یک حالت مهمان هم دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن و یک پین کد، به افراد دلخواه به وسیله کد، اجازه ورود دهید.