تابه‌حال چیزی راجع به قفل دیجیتال یا قفل‌های هوشمند شنیده‌اید؟ آیا از مزایای قفل‌های هوشمند اطلاع دارید؟ اگر جوابتان منفی است، حتما تا انتهای این متن همراه ما باشید.

قفل دیجیتال چیست؟

نسل جدید قفل‌ها به قفل‌های دیجیتال یا قفل‌های هوشمند معروف هستند. قفل‌هایی که حالا به‌صورت گسترده توسط کاربران استفاده می‌شوند و توانسته‌اند سهم بزرگی در برطرف کردن دغدغه‌های آن‌ها داشته باشند.

آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که بیرون از خانه، شک می‌کنید که در را قفل کرده‌اید یا نه؟ اگر درگیر وسواس‌های فکری باشید که دیگر هیچ! حتما روزی چندبار قفل را چک می‌کنید یا به باز و بسته بودن در شک می‌کنید. درک میکنیم! این افکار و وسواس‌ها بسیار آزاردهنده و ناخوشایند هستند.

از طرف دیگر امنیت به معنای واقعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری همه ما است. مخصوصا وقتی که برای اولین بار به محله‌ای غریبه اسباب کشی می‌کنیم. احتمالا خیلی از شما شبها از صداهایی که منابع ناشناس داشته‌اند ترسیده‌اید و ترس امنیت پایین خواب راحت را از شما گرفته است.

باید قبول کنیم که عصر مدرن، علاوه بر همه فوایدی که دارد، باعث دوری آدمها از هم و پایین آمدن اعتماد افراد نسبت به یکدیگر شده است. دیگر مثل گذشته نمی‌توانیم بی‌خیال در باز حیاط و درب ورودی منازل شویم و مطمئن باشیم که کسی به حریم خانه ما تجاوز نمی‌کند.

اما چاره چیست؟ چطور می‌توان از قفل بودن و غیرقابل نفوذ بودن درهای ورودی خانه مطمئن شد؟ آیا راهی برای کنترل کردن دائمی درب ورودی منزل یا شرکت‌ها وجود دارد؟

مزایای قفل های دیجیتال:

به کلید نیاز ندارید

دیگر نیازی به انتخاب مجموعه ای از کلیدها ندارید. این احساس بسیار خوبی است که می دانید اکنون دیگر لازم نیست کلید خانه خود را همه جا با خود حمل کنید. فقط کافی است یک پین کد را شماره گیری کرده و درب ورودی اصلی خود را باز کنید. داشتن قفل دیجیتال بدان معنی است که هیچ فرصتی برای گم شدن کلیدهای شما وجود ندارد.

 نفوذ و شکستن آن دشوار است

قفل های اثر اگشتی یا دیجیتال برای متجاوزان و سارقین بسیار سخت است. اگر قفل الکترونیکی را در خانه خود نصب کنید، به شما اطمینان می دهد که وسایل شخصی شما ایمن است. مهمترین مزیت داشتن قفل دیجیتال این است که درها را هنگام بسته شدن به طور خودکار قفل می کنید.

تعمیر و نگهداری ارزان

بیشتر صاحبان خانه تصور غلط دارند که قفل های بیومتریک بعد از مدتی نیاز به خدمات تعمیر و نگهداری دارند. آنها همچنین فکر می کنند که این قفل ها برای کار به مقدار زیادی برق نیاز دارند. اما حقیقت چیز دیگری است. این قفل ها می توانند برای چندین سال با یک باتری کار کنند.

منبع:

https://kargosha.com/fa/content/id/3367/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%BE