حفاظت از منزل و ایمن‌سازی نحوه ورود به منزل و جلوگیری از سرقت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد؛ اما ورود تکنولوژی به حوزه ایمن سازی منازل، تحولی شگرف پدید آورده است. ورود اینترنت به حوزه اشیا و همه‌گیر شدن اینترنت اشیا، باعث شده است درها و قفل‌ها هوشمند شوند و از طریق اتصال به اینترنت، در طول شبانه‌روز، از وضعیت ایمنی داخل و خارج منزل، گزارش بدهند. درها مهم‌ترین عامل حفاظت شما، اعضای خانواده و اطلاعاتتان از دستبردهای احتمالی هستند.

اگر هنوز درهای منزلتان را به قفل هوشمند مجهز نکرده‌اید، بهتر است کمی بیشتر در‌این‌باره بخوانید، شاید تصمیم خود را برای هوشمندسازی قفل‌های منزلتان، زودتر عملی کنید.

کاربردهای جالب قفل هوشمند

۱. با ورودتان به منزل، چراغانی می‌شود

یکی از اهداف تکنولوژی، کاهش تعداد وسایل و جمع‌کردن آن‌ها در یک وسیله است. بدین منظور، کافی است تلفن همراهتان در دستتان باشد تا بتوانید نه تنها قفل منزل، بلکه روشنایی لامپ‌ها را نیز کنترل کنید. این قفل‌ها بر روی درهای معمولی و درهای هوشمند نصب می‌شوند و می‌توانید به محض باز کردن در، چراغ‌ها را نیز روشن کنید.

۲. وقتی شما خواب هستید، قفل‌ها هم می‌خوابند

قفل‌ الکترونیکی با برنامه خواب شما می‌توانند تنظیم شوند تا کمترین مزاحمت را در طول شبانه‌روز داشته باشید.تا زمانی که وای فای فعال باشد، این قفل‌ها کار می‌کنند و تنظیم برنامه‌های آن‌ها از طریق سیستم شبکه انجام می‌شود.

چگونه با نصب قفل هوشمند از راه دور و با لمس یک دکمه روی موبایل درب را باز کنیم ؟

۳. قابلیت تشخیص افراد مجاز به ورود به منزل

قفل های هوشمند به شما این اجازه را می‌دهند که بعد از ترک منزل، درها را باز و بسته کنید و تنظیمات ورود اشخاص به منزل را تغییر دهید.

قفل‌های هوشمند مانند چشمی در عمل می‌کنند، با این تفاوت که می‌توانید بدون اینکه پشت چشمی در بایستید، ببینید چه کسی پشت در است. می‌توانید ساعات مراجعه برای دوستان و آشنایانتان تعیین کنید و در صورت لزوم، مانع ورود برخی اشخاص به منزل خود شوید.

۴. خداحافظی با کلیدهای قدیمی و بازکردن در با ساعت مچی

همگرایی وسایل ارتباطی، زندگی را برای افراد پرمشغله آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید قفل‌های هوشمند را از طریق ساعت‌های هوشمند نیز کنترل کنید. تصور کنید زمانی که از خرید بازگشته‌اید و بدون نیاز به پیدا کردن تلفن همراه، با فشردن دکمه‌ی روی مانیتور ساعتتان، در را باز می کنید و وارد منزل می‌شوید.

مزایای قفل هوشمند در مقایسه با قفل کلیدی ( ۶ ویژگی مهم )

۵. قابلیت ارسال گزارش از وضعیت به درون و بیرون منزل

برخی انواع قفل‌های هوشمند همچنین می‌توانند تصاویر درون و بیرون خانه را نیز ضبط کنند و برای اداره‌ها، هتل‌ها و مکان‌های پررفت‌وآمد، گزینه مناسبی هستند.

با قفل‌های هوشمند، سفر کردن بی‌خطر است؛ زیرا در صورت بروز هر گونه عامل مشکوک، تصاویر و اطلاعات به صاحبان منازل مخابره می‌شود. همیشه ایامی در سال وجود دارد که ساختمان‌ها و شهر از سکنه خالی می‌شود و بسیاری با سرقت منازل و دارایی‌های خود مواجه می‌شوند. یکی دیگر از موارد کاربرد قفل‌های هوشمند، انبارهای محصولات است که با تامین امنیتشان، نیازی به استخدام نگهبان نیست.

با نصب قفل های هوشمند بر روی در منازل، اداره‌ها، ویلاهای شخصی، مغازه‌ها و… می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد و احتمال وقوع خطرات احتمالی را به حداقل رساند.

برای نصب قفل‌های هوشمند بر در منزل، انباری، یا حتی اتاق کار شخصی خودتان یک دلیل محکم وجود دارد: هر زمان، درهر جایی توانایی کنترل آن را داشته باشید.