قفل الکترونیکی محصولات امنیتی هستند که بیشتر افراد تصور میکنند تنها برای امنیت درب ها کاربرد دارند اما این قفل ها ویژگی های ظریف دیگری هم دارند که در ادامه این نوشته آنها را بررسی کردیم.

این قفل ها به عنوان دستیار های خانه محسوب میشوند و زمان هایی که خانه نیستید از خانه شما در برابر تهدیدات خارجی محافظت میکند، حتی میتوانید از راه دور دسترسی ورود و خروج با استفاده از قفل صادر نمایید.

برخی از این قفل های الکترونیکی امکان کنترل به وسیله دستورات صوتی را هم دارند و با استفاده از هوشمند سازی عمل میکنند.

قفل هوشمند درب چیست؟

یکی از مهمترین موارد در کنترل این قفل ها این است که استفاده از آنها در مقایسه با قفل های سنتی کمی هزینه بیشتر در پی دارد اما در دراز مدت در هزینه های نگهداری صرفه جویی میکند، مثلا هر بار نیاز به هزینه کلید سازی نیست و بدون نیاز به کلید های مکانیکی تنها با کلید های الکترونیکی که شامل مواردی مانند قفل اثر انگشتی، کارتی، قفل های دیجیتالی و قفل های بیومتریک هستند.

انواع هوشمند قفل های الکترونیکی با نرم افزار کنترل میشوند و نرم افزار های آنها شامل: برنامه های اندروید و IOS و وب اپلیکیشن هستند. که به شما این امکان را میدهند تا قفل را از راه دور با تلفن همراه و یا کامپیوتر را میدهد. البته توجه داشته باشید که وای فای باید متصل باشد.

اگر مشکل امنیتی برای خانه به وجود بیاید و فردی قصد ورود به خانه را داشته باشد از طریق آلارم های هشدار به شما اطلاع داده خواهد شد تا بتوانید اقدامات لازم را به موقع انجام دهید، مثلا میتوانید، در این مواقع از یکی از همسایه ها کمک بگیرید و یا با پلیس تماس بگیرید.