یکی از بزرگترین پیشرفتهای عصر دیجیتال – فنی ، ورود بایومتریک به امنیت بوده است. در اینجا ، ما نگاهی خواهیم انداخت به قفل اثر انگشتی ، یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین سیستم های استقرار بیومتریک ، و نگاهی عمیق به عملکرد آن خواهیم داشت.

امنیت همیشه از اهمیت فوق العاده ای برای انسان برخوردار بوده است. ما در گذشته از نگهداری از اشیا با ارزش در زندانها به حفاظت از داده ها توسط لایه ها و لایه های نرم افزار رمزنگاری رسیده ایم. در هر صورت ، اطمینان از رفاه حال وسایل شخصی ما همیشه در بالای لیست اولویت های ما بوده است.

به لطف فناوری ، امروزه امنیت شامل طیف گسترده ای از نرم افزار و سخت افزار از جمله خدمات امنیتی مبتنی بر وب ، بیومتریک و دستگاه های شخصی با سطح امنیتی یکپارچه است.

قفل درب اثر انگشت چیست؟

بیایید با این  تعریف شروع کنیم اگرچه این نام به خودی خود کاملاً قابل توضیح است ، اما قفل درب اثر انگشت ممکن است به عنوان “سیستمی که به دلیل شناسایی اثر انگشت منحصر به فرد آنها به افراد مجاز اجازه دسترسی می دهد” تعریف میشود.

روزهایی که برای باز کردن قفل درب خود یک کلید به همراه دارید ، با قفل اثر انگشتی می توانید همه دردسرهای خود را فراموش کنید. این سیستم های قفل نه تنها هوشمند و چشم نواز شما هستند بلکه کاربر پسند نیز هستند.

با فشار دادن انگشت بر روی اسکنر می توانید قفل درب هوشمند خود را باز کنید ، بنابراین هیچ ابزار دیگری مورد نیاز نیست که باعث راحت تر شدن و کل روند بدون مشکل قفل سیستم سنتی شود.

در سیستم قفل اثر انگشت ، حتی برای باز کردن قفل درب نیازی به حمل چیزی ندارید ، زیرا با استفاده از اثر انگشت یکی از آنها کار می کند بنابراین راحتی زیادی برای کاربران فراهم می کند.

منبع:

https://www.bayometric.com/how-do-fingerprint-door-locks-work/

https://www.betechlock.com/fingerprint-door-lock.html