گاوصندوق دیجیتال یکی از پیشرفته ترین وسایل برای نگهداری اشیای قیمتی و مدارک می باشد که نه تنها در محیط های مسکونی، بلکه در ادارات، بانک ها، سازمان های امنیتی و هتل ها نیز کاربرد زیادی دارد.

همان طور که از نام این گاوصندوق مشخص می باشد، نحوه بازکردن قفل آن برخلاف گاوصندوق های مکانیکی، از طریق رمزهای الکترونیکی و اثرانگشت صورت میگیرد و به همین دلیل امنیت در آن بسیار بالا خواهد بود.

گاوصندوق دیجیتالی یوکا با به عنوان باسابقه ترین گروه در طراحی و تولید انواع گاوصندوق، در ادامه به معرفی کامل گاوصندوق دیجیتال پرداخته و هر آنچه که باید ویژگی های آن و قیمت و سایر موارد بدانید را ارائه خواهد داد.

تفاوت گاوصندوق دیجیتال با گاوصندوق معمولی

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی نحوه طراحی گاوصندوق ها و امکاناتی که در آنها ارائه میشود با تغییر و تحول زیادی روبرو شده است. به طوریکه می توان در حال حاضر تفاوت های زیادی را در قفل های به کار رفته در آنها و نحوه باز شدن هر یک مشاهده کرد. گاوصندوق های معمولی دارای کلید بوده و به همین دلیل از نظر امنیت در سطح پایین تری از نوع دیجیتال قرار گرفته اند.

این نوع گاوصندوق در حال حاضر کاربرد زیادی نداشته و اغلب افراد و سازمان ها گاوصندوق هایی با قفل های هوشمند و ترکیبی و همچنین پیشرفته را ترجیح می دهند.همچنین لازم به ذکر است که گاوصندوق های معمولی از نظر قیمت نیز گاوصندوق های ارزان تر از نوع دیجتال می باشند اما همگی آنها در برابر ضربه و آتش سوزی و سیل کاملا مقاوم هستند.

مدل‌های گاوصندوق دیجیتال

محصولات دیجیتال براساس محل کاربرد در دسته‌های اداری، هتلی یا گاوصندوق خانگی طبقه بندی می‌شوند. با مطالعه موارد بالا، اگر گاوصندوق الکترونیک انتخاب شماست، در مرحله بعد می‌بایست با توجه نوع مدارکی که قصد نگهداری آنها در گاوصندوق را دارید کلاس نسوز مناسب را انتخاب کنید.

حجم اشیایی که در گاوصندوق قرار می‌گیرند، مقدار فضای در اختیار و زیبایی ظاهری محصول، دیگر پارامترهایی هستن که انتخاب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

منبع:

https://www.khorramsafe.ir/article/%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84

http://spitaman.com/%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/