این روزها هر صنعت و هر جنبه ای از زندگی ​​ تحت تأثیر فناوری است و تمام کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از تکنولوژی انجام میشود، فناوری هم اکنون به جایی رسیده است که شخص برای جابجایی و خارج شدن از خانه خود و قفل کردن درب خانه از آن استفاده می کند. تا همین چندی پیش، افراد تنها از قفل های  مکانیکی استفاده میکردند، اما امروزه، فناوری قفل ها را تغییر داده است. در زیر برخی از جدیدترین انواع قفل درب الکترونیکی آورده شده است:

  • قفل درب بیومتریک: قفل هایی که اثر انگشت کاربر را به منظور مجاز بودن ورود آنها اسکن می کنند.
  • قفل های  هوشمند: این قفل ها از اتصال Wi-Fi یا Bluetooth استفاده می کنند تا به کاربران امکان می دهد قفل های درب خود را از طریق تلفن های هوشمند خود کنترل کنند.
  • قفل های رمزی: قفل های رمزی کاربران را برای وارد کردن کدها به منظور باز کردن آنها می طلبد.

آیا قفل های درب الکترونیکی ایمن هستند؟

همانطور که گفتیم این روزها فناوری باعث بوجود آمدن تغیرات زیادی در ظاهر و حتی کاربردهای قفل ها شده است حال سوال اینجاست که آیا این تغییر خوب است یا بد؟ آیا درهای قفل الکترونیکی در واقع بی خطر هستند؟و ایمن هستند؟

درست است که محافظت از قفل های درب در برابر سارقان حرفه ای و با تجربه کار دشواری است، اما با این وجود استفاده از قفلی ایمن میتواند خانه و محل زندگی را در برابر سارقان زیادی محافظت نماید.

به این دلیل که امروزه اکثر سارقان از نحوه سرقت قفل های مکانیکی اطلاع دارند، استفاده کردن از قفل های دیجیتالی میتواند کار را برای آنها سخت کند، استفاده از قفل های قدیمی میتواند خسارت های بی سابقه ای را به بار بیاورد، اما استفاده از قفل هایی که قابل کنترل با استفاده از اثر انگشت، وای فای یا بلوتوث هستند بسیار ایمن تر است. و حتی در صورت قطع شدن برق هم سیستم شان از کار نخواهد افتاد. اما قفل های مکانیکی را میتوان تنها با استفاده از یک گیره کاغذ باز کرد.

یکی دیگر از خطرات باز کردن درب با وراد کردن ضربه و از کار انداختن قفل است، در صورتی که از قفل های ایمن استفاده میکنید دیگر لازم نیست که نگران این مورد باشید زیرا این قفل های درب الکترونیکی میتوانند این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.