در مقالات قبلی سایت در مورد کاربردها و مزایای قفل استفاده از قفل کارتی در ادارات صحبت کردیم، در این نوشته قصد داریم مزایای این قفل ها را در ادارات بررسی کنیم.

در ادارات اولین الویت امنیت مکان است، به همین دلیل از سیستم های هشدار و دوربین های مدار بسته استفاده میشود. اما این تجهیزات برای امنیت ثانویه است، و در مرحله اول لازم است که درب های ورودی ساختمان امنیت داشته باشند. و اینکار با به کار گرفتن قفل الکترونیکی و قفل کارتی امکان پذیر است.

این قفل ها علاوه بر اینکه دارای امنیت بالایی هستند، طرز استفاده راحتی هم دارند، و رفت آمد به داخل شرکت ساده تر خواهد شد، یعنی دیگر لازم نیست هر بار کسی قصد ورود به داخل شرکت را دارد فردی درب را برای اون باز کند، و میتواند با کارتی که در دست دارد درب را با کند. قفل های کارتی با تنوع بسیار زیادی در بازار یافت میشوند و به فروش میرسند. و همه سازمان ها، ادارات و شرکت ها میتوانند از آنها استفاده کنند.

با استفاده از این قفل ها میتوان عبور مرور به داخل اداره را کنترل کرد، برخی از این قفل ها علاوه بر دسترسی کارتی دسترسی اثرانگشتی، رمز و عنبیه چشم نیز دارند، که با توجه به نوع اداره میتوان از آنها استفاده کرد.

برخلاف قفل های مکانیکی که اگر شخصی کلید قفل را داشته باشد میتواند از روی آن تکثیر کرده و هر زمانی که بخواهد از آن استفاده کند، این قفل ها  دارای فناوری های پیشرفته ای هستند که میتوان برای هر شخصی یک دسترسی تعیین کرد و آن شخص نمیتواند پس از پایان مدت زمان دسترسی به قفل از آن استفاده کند.

همچنین امکان گم کردن کلید های دیجیتال وجود ندارد و اگر شخصی به کلید شما دسترسی پیدا کند به راحتی میتوان آن دسترسی را از بین برد، و دسترسی سارقان و افراد سو استفاده گر را به قفل از بین برد.

به علاوه به این دلیل که هر فردی دسترسی، کارت، رمز و یا اثر انگشت منحصر به فرد خود را دارد کارفرمایان میتوانند هر لحظه متوحه ورود خروج هر یک از کارمندانشان به بخش های مختلف شوند. پیشتر از قفل های کارتی و قفل هتلی تنها در هتل ها استفاده میشد اما امروزه  کاربردهای بیشتری دارند.